Chapter 5

72 12 0
                                    


ENZO POV

Ik voel op mijn wang, ze gaf me een kusje. Ik voel dat ik rood aan het worden ben. Met mijn blik volg ik Gail nog even, ze loopt naar haar huisje, ze zwaait nog even. Ik zwaai even terug. 'Jij vroeg laatst aan mij hoe het was om verlieft te zijn, zo voelt het,' zegt Link als hij zijn hand op mijn schouder legt. Ik glimlach. 'Ik ben niet verlieft,' zeg ik zacht en loop naar ons huisje als ik de sleutel uit Jer zijn handen trek. Ik loop snel richting het huisje, draai de deur van het slot en loopt naar binnen, een paar seconde later komen ook de andere. Ik loopt naar mijn kamer. Even deze dag op een rij zetten...

VOLGENDE OCHTEND

Nog niemand is wakker, maar ik heb mijn ontbijt al op. Ik loop naar buiten, en daar zie ik Gail al. Ze loopt naar de rotsen. Met mijn ogen volg ik haar schim. Ze staat op de rotsen. Het lijkt of ze tegen iemand praat maar tegen wie? Ik kijk nog even in ons huisje, nog niemand is wakker. Ik gooi de sleutel op de keukentafel en trek de deur dicht. Ik loop de veranda af, richting de zee. Nog steeds staat Gail haar schim daar, tegen wie praat ze toch? Ik loop door het zand richting de rotsen. Ik loop geluidloos door het zand. In de hoop dat Gail me niet opmerkt. Zachtjes gaan mijn voeten over de rotsten. Voor ik het weet sta ik naast haar. Ze zegt worden als "ik mis je." En "dit is waar ik nu ben... Zonder jou." 'Tegen wie praat je,' vraag ik. 'Tegen Noa, een vriendin van mij,' zegt ze. 'Maar er is hier niemand,' zeg ik afvragend. 'Nee klopt, ze is overleden in de zomervakantie na de brugklas, en ze was mijn beste vriendin,' snikt ze. Ik sla mijn armen om haar heen om haar te troosten. Ze leunt met haar hoofd tegen mijn borst. Maar dan hoor ik iemand bijna struikelen over de stenen. Ik kijk om. Het is Jer. 'Oh volgens mij stoor ik, ik kom later wel terug,' zegt hij. 'Nee blijf maar,' snikt Gail zacht. Jer kijkt verbaast. 'Gaat het wel,' vraagt hij. 'Zij was mijn enige vriendin, het boeide haar niet dat ze door mij gepest werd. Maar toen in ze verongelukt,' snikt Gail. Jer kijkt nog meer verbaast als eerst. Jer stapt naar ons toe en slaat zijn armen ook om Gail heen. 'Het spijt me voor je, Gail,' fluistert hij. 'Het spijt me van gister Enz,' fluistert hij dan. Ik glimlach naar hem. En daar staan we dan, Gail te omhelzen. Maar dan wurmt Gail zich los. Ze kijkt naar de lucht. 'Waarom moest jij nou gaan,' zucht ze. 'Mijn beste vriendin, Noa... Ik hou van je,' zegt ze. Ze begint weer te snikken. 'Het is goed zo, Gail. Laat het maar even voor vandaag,' zegt Jer. Gail loopt naar ons toe. 'Het is goed voor vandaag,' zegt ze en veegt haar tranen weg. Ze pakt onze handen en loopt met ons van de rotsen af, richting het strand.

{Tips? Laat ze achter! En leuke comment? Altijd welkom! Een stem? Smash hem op het sterretje! Kusjes xxx}

Get A Better life||E. F. >>SLOW UPDATES<<Where stories live. Discover now