hoofdstuk 2

2.4K 104 6
                                    

Ik word wakker gemaakt door Maud. 'Wakker worden! We moeten over een uur op school zijn.' 'hmm?' mompel ik. Ik rek me uit en gaap. 'Opstaan slaapkop!' Maud loopt mijn kamer weer uit. ik ga recht op in bed zitten en kijk op mijn wekker: half acht. Ik stap met moeite uit bed en ga voor mijn kledingkast staan. Hmmm wat zal ik vandaag aan doen? Ik pak een zwarte skinny jeans met een paars truitje en leg het op mijn bed. Ik loop naar de wasbak en was mijn gezicht. Dan borstel ik mijn blonde haar en doe wat eyeliner en mascara op. Ik kleed me om en doe tot slot nog een leren jasje over mijn paarse truitje aan. Ik kijk tevreden in de spiegel en loop de kamer uit. Ik loop naar beneden en ga aan de ontbijttafel zitten. 'Goedemorgen liefje. Lekker geslapen in je nieuwe kamer?' Vraagt mama. 'Ja prima.' Antwoord ik. Maud komt de keuken in lopen en gaat naast me zitten. Als ik mijn brood op heb smeer ik nog 2 broodjes voor op school, ik heb niet zo'n lange dag gelukkig. Het is mijn eerste dag op mijn nieuwe school en ik zit bij Daan in de klas. Hij is een keer blijven zitten.

We fietsen met z'n drieën naar school. Als we er zijn lopen we naar de fietsen stalling en zetten onze fiets daar neer. 'Doei tot vanmiddag. Hoe laat ben je vrij?' vraagt Maud. 'Ik ben om 1 uur vrij. Jij?'

'Ik ook!' antwoord Maud. 'Als je dan met Daan voor school wacht kunnen we ook weer samen terug fietsen.' 'Is goed.' Antwoord ik. 'Tot vanmiddag!' 'Tot vanmiddag!' Ik loop met Daan mee naar binnen. 'Wil je je jas in mijn kluisje doen? Jou kluisje is morgen pas vrij.' Vraagt Daan. 'Is goed. Dankje.' 'No problem.' antwoord Daan. Ik stop mijn jas in zijn kluisje en hij doet hem dicht. 'Wat hebben we als eerste?' Vraag ik. 'Nederlands.' 'Oke.' Daan komt wat vrienden tegen en stelt ze aan me voor. 'Dus jij bent de nieuwe?' Vraagt een van de jongens. 'Eeh ja. Ik ben Sara.' 'Hallo Sara ik ben justin.' Antwoord hij. 'Ik ben de beste vriend van daan.' Ik knik. De andere twee jongens stellen zich ook voor. We lopen met Justin naar het lokaal toe. Blijkbaar zit hij bij Daan in de klas. 'Hallo Sara. Ik ben je Nederlands lerares en ook je mentrix. Mijn naam is Monique.' Ik glimlach naar haar en knik. Ze ziet er jong uit. 'Zoek maar een plekje uit in de klas.' Ik knik nog een keer en Justin seint dat ik naast hem moet gaan zitten. Hij maakt me aan het lachen. 'Wat? Ben ik zo grappig?' vraagt hij? 'Ja haha. Dat zag er nogal debiel uit.' 'Wen er maar aan,' Zegt hij 'zo ben ik nou eenmaal.' Ik grinnik en ga naast hem zitten. Ik kijk naar Daan. Hij zit naast een meisje met lang bruin haar. Justin ziet dat ik naar ze kijk. 'Zijn crush.' Hij grinnikt. 'Vind zij hem ook leuk?' Vraag ik? 'Ik heb geen idee. Maar ze ziet er niet erg verliefd uit vergeleken met Daan.' Ik lach. Jusin is erg aardig. Ik kijk wat rond in de klas. Iedereen is aan het praten. Dan valt mijn blik op een jongen die achter in de klas zit. Hij ziet er knap uit. Bruin haar, groene ogen en een gespierd lichaam. Hij leest een boek. Hij kijkt even op van zijn boek en ziet dat ik naar hem kijk. Ik glimlach en hij kijkt snel weer terug naar zijn boek. Die is vast verlegen. Ook al zou je dat niet snel zeggen van zo'n knappe jongen. Meestal zijn die juist heel populair en heel aanwezig. Maar hij was anders. Hij straalde juist rust uit en iets mysterieus. 'Oke jongens en meisjes. Aandacht erbij! We hebben een nieuw meisje in de klas: Sara.' Ze wijst naar me en iedereen kijkt me aan. Behalve die eigenaardige jongen. Jammer. Ik glimlach verlegen naar de klas. 'Hai.' komt er heel verlegen uit. Ik haat het als ik zo verlegen overkom. Ik ben het ook wel een beetje maar ik wil liever niet verlegen over komen. Monique begint met de les.

De bel gaat. Ik loop met Daan en Justin naar Daans' kluisje toe. hij maakt hem open en geeft me mijn jas. 'Vind je het goed als Justin ook mee fietst?' Vraagt Daan. 'Ja hoor gezellig.' Justin krijgt een glimlach op zijn gezicht. We lopen naar de fietsenstalling en ik zie Maud al bij haar fiets staan. 'Heyy Maud!' Roep ik. Maud kijkt zoekend om zich heen. Ik zwaai en ze ziet me. 'Heyy Saar! Hoe was je dag?' Ze loopt met haar fiets naar me toe en ik haal mijn fiets van het slot af. 'Ja leuk! Ik heb een hele leuke klas.' 'Gelukkig maar.' zegt Maud. We lopen naar het plein waar Justin en Daan op ons staan te wachten. We fietsen weg en een kwartiertje later zijn we in onze straat. Justin sloeg een straat eerder al af. Hij woont dus vlakbij. We zijn alleen thuis. Mama en Hans zijn nog op hun werk. We eten een broodje met z'n drieen en ik ga daarna naar mijn kamer toe. Ik open mijn laptop en ga op Skype. Yes mijn beste vriendin Elina is online. Ik krijg een oproep van Elina. Ze heeft mij ook al gezien. Ik klik op opnemen en ze verschijnt in beeld. 'Heyy Saar! Alles goed?' 'Ja het gaat goed met me! Met jou?' 'Ja ook! Hoe was je eerste dag op je nieuwe school?' 'Super leuk, ik heb echt een hele leuke klas!' Ik vertel haar van Justin en de mysterieuze jongen. Dan laat ik haar mijn kamer zien met de webcam. Ze reageert enthousiast. We spreken een datum af om te logeren en dan hang ik op. Het voelde fijn om Elina weer even te spreken. Dan ben ik toch weer even bij haar. Vrijdag tot zondag komt ze logeren. het is nu maandag dus nog even geduld. Gelukkig ging deze dag snel dus de rest van de dagen zullen ook wel snel gaan.

Die ene jongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu