'Jullie hoeven niks uit te leggen! Ik zag het toch!' 'Ja maar Daan, ik botste tegen hem aan en de Atlas viel op mijn voet en toen...' probeer ik. 'Ja, en toen pats boem zoenden jullie opeens.' 'Nee, hij troostte mij en toen... ja, toen zoende we... Maar wat is daar zo erg aan?' 'Niks maar...' Ik zie dat Justin boos naar Daan kijkt. 'Ik schrok gewoon. Laten we ons huiswerk afmaken.' Ik knik, maar vind het nog steeds raar. Daan loopt weg en ik loop achter hem aan. Dan houdt Justin me tegen. 'Dit is nooit gebeurd.'
Na het eten ga ik naar mijn kamer. Na dat we ons huiswerk af hadden gemaakt ging Justin naar huis. Hij keek me niet aan toen hij doei zei. Ik vind het raar dat Justin zo doet en ik ga uitzoeken waarom hij zo doet. Ik besluit naar Maud te gaan. Ik loop m'n kamer uit en klop op Maud haar deur. 'Binnen.' hoor ik zacht. Ik open de deur en loop naar binnen. 'Hey Saar.' 'Heyy.' Maud ligt op haar bed en is bezig op de computer. Ik ga bij haar op bed liggen. 'Maud?' 'Ja.' 'Ik wil je wat vragen.' 'Vraag maar raak.' Ze doet haar laptop dicht. 'Nou ehm... Vanmiddag ging ik met Justin en Daan huiswerk maken en ik ging de atlas van boven halen en op de terugweg kwam ik Justin tegen en ik botste tegen hem aan en toen viel de atlas op mijn voet en hij troostte me en toen... Toen kuste hij me.' 'Omg Saar! Justin?' Ze kijkt me verbaasd aan. 'Ja Justin... En het ergste is dat Daan de gang op kwam lopen toen we aan het kussen waren.' 'Ajj. Wat zei hij?' 'Hij zei: what the f*ck is dit?' 'typisch een reactie voor Daan. Maar wat wil je me vragen?' 'Nou toen Daan ons had gezien enzo, vroeg ik hem waarom hij het zo erg vond. En toen zag ik dat Justin Daan heel boos aan keek en zei Daan dat hij 'gewoon' schrok. Terwijl hij volgens mij iets heel anders wou zeggen. Dus mijn vraag is of jij misschien weet waarom Justin zo raar doet en waarom Daan het zo erg vond?' Ik hoor Maud slikken. 'Justin eeh... Justin heeft een vriendin.' Wow! wat?? 'Hij... Hij heeft een... Vriendin? Waarom kuste hij mij dan?' 'Duhh omdat hij je leuk vind.' 'Maar zijn vriendin dan?' Hij heeft al een tijdje ruzie met haar.' 'Maar wie is zijn vriendin dan?' 'Stefanie.' Dan is het lang stil. Ik ben in mijn gedachten verzonken en aan het nadenken over Justin. Ik kan niet geloven dat hij mij leuk vind.
JE LEEST
Die ene jongen
RomanceNa 2 jaar samen te zijn, gaat Sara haar moeder met haar vriend samenwonen. Sara moet naar een andere school en komt daar een eigenaardige jongen tegen, die haar op één of andere manier aanspreekt. Als ze verliefd op hem wordt probeert ze met hem in...