Een oude bladzijde, versierd met bloemen en krullen en wat tekst. Dat is alles wat er op de pagina staat. Ik lig op mijn buik op bed met het papier in mijn handen. Ik kan de rare woorden niet ontcijferen. Ik ga naar Google vertaler; Niks. Ik maak een foto van de bladzijde voor de zekerheid en stop het papier in de la van mijn bureau. Ik ga weer op bed liggen en denk aan Justin. Ik heb een relatie met hem en ik vind hem leuk, maar Brandon... Hij heeft een soort van aantrekkingskracht. Ik kom geen les door zonder naar hem te kijken of aan hem te denken.
Ik doe het licht maar uit en ga slapen.
Ik stap op de fiets en fiets richting Justin. Hij staat al te wachten. 'Hey Schat.' 'Heyy.' antwoord ik. Justin geeft me een kus. We fietsen samen naar school. Als we op school aankomen zie ik Brandon staan. Hij kijkt me aan. Hij weet dat ik die bladzijde heb, hij moet hem wel gemist hebben. Ik loop met Justin naar de fietsenstalling toe en we zoeken een plekje. Het is helemaal vol want we zijn het eerste uur vrij. We lopen door naar achteren, daar is nog wel plek. Als we onze fietsen op slot hebben gezet lopen we naar binnen. Ik loop naar mijn kluis, en Justin naar die van hem. Ik pak mijn boeken uit mijn kluis en wil me omdraaien en weglopen maar ik word tegen gehouden door Brandon. Ik schrik. 'Kom.' zegt Brandon. Ik volg hem. We lopen naar een rustig stukje in school. 'Geef me de bladzijde.' hij kijkt me met een serieuze blik aan. 'Wat?' zeg ik verbaasd. 'Geef me de bladzijde, ik weet dat jij hem hebt.' 'Alleen als je mij verteld wat er op staat.' 'Dat kan ik niet zeggen, geef hem gewoon!' 'Nee! Ik wil weten wat er op staat en waarom die blijkbaar zo belangrijk voor je is.' 'Geef hem. Nu!' 'Nee!' ik draai me om en loop weg.
Waarom is die bladzijde zo belangrijk en war staat er op? Ik kan mijn gedachten er niet van afhouden. 'Sara, weet jij het antwoord?' 'Wat? Ehh nee meneer, sorry.' 'Dat dacht ik al. Iemand anders?' Mijn gedachten dwalen weer af. Dit keer niet naar de bladzijde, maar naar Elina. Morgen komt ze!
JE LEEST
Die ene jongen
RomanceNa 2 jaar samen te zijn, gaat Sara haar moeder met haar vriend samenwonen. Sara moet naar een andere school en komt daar een eigenaardige jongen tegen, die haar op één of andere manier aanspreekt. Als ze verliefd op hem wordt probeert ze met hem in...