Jam sudah menunjukkan pukul 10 a.m.Aku rasa macam lama sangat kat sekolah ni.Masa matematik tadi,cikgu Seokjin umumkan ada kelas tambahan.Selama aku kat Seoul dulu,tak de lah pulak nak buat kelas tambahan ni --!Walau apapun terpaksa juga pergi.
*LOCENG BERBUNYI*
"Oi,nak pulang ngan aku tak?"teriak Jung Suriey.Aku pun terkejut sampai berjatuhan buku yang aku pegang tadi.
"Tak lah,kau pulang lah dulu.Aku nak kemas buku ni."kataku kpd Jung Suriey.Dia terus pergi.
Aku ternampak seperti ada seseorang yang bermain bola keranjang kat padang tu.Nak lah jugak tau siapa😂*penyibuk betul*Eh , budak kuda tu rupanya😑 menyesal aku tengok.Tapi,hebat jugak cara dia main bola tu.Dah lah tinggi,rambut dia lagi smart 😍Eh Zay wake up!*splasshhh!Tampar diri sendiri*Dia kau bilang hebat?Dah lah poyo!bisikku dalam hati.Takkan aku minat dia kan?Mustahil sangat.
-zay pov-
"Eomma,daddy!I'm home!"jeritku.Tapi macam tak de orang jer kat rumah.Adik aku pun tak bising.Mana pergi dorang ni?
*jumpa kertas yg melekat di pintu peti sejuk* -sayang, eomma dan daddy bawa adik kamu ke klinik.eomma dah sediakan kamu makanan kalau kamu lapar.kalau kamu nak makan kat luar,telefon eomma dulu.-
That means aku kena tinggal sorang kat rumah sampai petang?😩Takkan lah.Bagus aku jalan ke kedai runcit berdekatan kawasan ni.Aku nak makan aiskrim.
*dalam perjalanan,aku terserempak dengan mamat kuda tu,apa agaknya dia buat jalan kat sini ni.*
Zay : Annyeong,jae irerumeun Kim Zayrine imnida!*tunduk hormat*
Jhseok : *jalan .........*
Kurang ajar punye lelaki! Gi mampus lah kau!
-Jhseok pov-
Apahal budak tu,tetiba jer.Dah tak de lelaki lain ker nak kacau.Tau lah aku ni ramai peminat,takkan budak baru tu terus minat aku.
Jhseok : *call jeymin*Hello jeymin,jom lepak? Ajak Jeonkook sekali.Aku tunggu kat padang sekolah.
Jeymin : ok.kau jangan nak bwa perempuan pulak.
Jhseok : kau pernah nampak aku jalan ngn perempuan ker?
Jeymin : Tak lah,manatau kau dah ada girlfriend.Kau tu ramai peminat.
Jhseok : Eh dahlah,kita cakap kat padang jer nanti.kredit aku nak habis.bye~ *matikan telefon*
-author pov-
"Aku tak kenal budak yang pendek duduk kat sebelah kau tu,siapa nama dia?"tanya Jhseok kpd Jeymin.
"oh, yang tu Kim Zayrine.Yang kau tanya pasal dia ni kenapa?Kau suka dia kah?Takkan baru jer dia masuk sekolah kau terus suka?"jawab Jeymin.dia hairan dengan soalan Jhseok.Dia tak biasanya tanya pasal mana-mana perempuan yang dia pernah jumpa.Kalau yeoja bagi dia surat pun paling2 dia suruh orang baca then buang.Apa kena dengan dia ni.Jangan2 dia suka tak?😂
Aku tak pernah tengok ada perempuan yang jumpa aku tapi tak bagi surat ataupun ajak aku keluar date.Zay ni lah orang yang pertama.Aku mesti tanya Jung Suriey dan Jung Soomi esok.Aku nak tahu lebih lanjut lagi pasal budak ni.
-jung suriey pov-
*JHSEOK CALL*
apasal budak ni call aku?aku ada buat salah ker?
Jung Suriey : Annyeong?Kenapa kau call aku malam2 ni Jhseok?
Jhseok : Aku nak tanya kau sesuatu lah.Boleh ker?
Jung Suriey : *rasa takut😶* T..tanya apa?
Jhseok : Kau kenal rapat tak dengan budak Zay tu?
Jung Suriey : Tak lah rapat sangat,kenapa kau tanya?
Jhseok : Tak de.Ok lah, aku nak tidur.Jaljayo!
*matikan telefon*
Ehh, pelik sangat dah budak poyo ni.Aku kena soal siasat.Misi bermula 😋
Nanti jam 7 aku publish lagi.Misi Jung Suriey akan bermula dalam part 4.Just wait 🌙 Vote~
YOU ARE READING
[C] I'm Fall In Love With Him || Jhseok
Fanfiction"kan aku dah cakap, aku tak suka kau.Jangan paksa aku boleh tak!"kata Zay kpd Jhseok.Dia benci sgt kat Jhseok sampai rasa mcm nk bunuh je budak lelaki tu "aku dah lama usha kau,start kita masuk tingkatan 3"kata Jhseok dalam hati.Dia tau yg dia boleh...