Part 11

97 11 9
                                    

Sampai sahaja di cafe,aku mencari tempat duduk yang hanya ada 2 kerusi.Jhseok hanya memandang ku.

"Kau nak minum air apa?"tanya Jhseok.

"Aku nak minum air nescafe latte"balasku.Jhseok terus pergi meminta order untuk kami.

-zay pov-

Alah,aku nak order cake red velvet tu😭 laju jer budak kuda ni jalan gi ambil order.😑

Jhseok smpai jugak bwa minuman dan aku nampak dia macam bawa kek 😍 wow kek redvelvet 😋 ..

"Nah,minuman dan kek kau,kalau tak suka kek tu bagi aku."kata budak kuda tu.

Eleh,ingat kau jer ker yang suka kek tu 😒 belasah kang baru tau.

"Tak,aku mmg suka kek ni.Kek favourite aku.Eomma selalu buatkan untuk aku kalau waktu cuti"Jhseok hanya tersenyum.

Skipp..

Jam menunjukkan jam 3 petang,selesai sahaja minum di cafe,kami bersiar siar di tepi sungai.

-Jhseok pov-

Begini ker rasanya bjalan dgn seorang pasangan?Lain daripada yang lain.

*Dalam perjalanan*

Jhseok : Kenapa kau senyap semacam ? Ada apa2 ker?

Zay : Em, tak lah.

Jhseok : Kau janganlah takut,aku bukan jenis yang byuntae.

Zay : Apasal pulak kau cakap macamtu? Aku tumbuk kau nanti baru kau tau.

Jhseok : Hahaha,aku tak takut pun.

Zay : Aku lari lah.

Jhseok : Jangan lah kau marah, aku gurau jer.

Zay : *buat muka malas*

Jhseok : Comel jer kau buat muka macam tu * tergelak kecil*

Zay : Kau ni buat aku malu arh *tutup muka*

Jhseok : Satu hari nanti aku akan lamar kau.Aku akan pastikan aku orang yang pertama dan terakhir dalam hidup kau.

Zay : Eh,kau gila ker apa?Awal weh kau cakap pasal benda ni!

Jhseok : Mungkin ni lah masa yang tepat untuk aku bagitau kau.Aku sebenarnya suka kau dari umur kita 15 tahun lagi.Start kau masuk sekolah aku nampak kau lain daripada perempuan yang lain.Kau tak terlampau bergaya.Kau sopan,kau selalu ambil berat tentang kawan kau.
Zay : Kau cakap apa ni?Jangan mengarut boleh tak?

Jhseok : Kim Zayrine,aku suka kau!*teriak*

Zay : Gila namja ni!Aku nak balik!

Jhseok : *pegang tangan Zay* tunggu lah,aku nak belikan kau sesuatu.

Zay : Hish, tak payah lah!Aku nak balik.

Jhseok : Kau nak ikut cakap aku atau aku buang kau dalam sungai ni?

Zay : Okey,aku ikut cakap kau.😑

Sepanjang perjalanan kami nak pergi beli jam, aku pegang tangan Zay.Walaupun dia tak nak,aku genggam erat tanganku.

Aku mengajak Zay masuk ke satu kedai jam.Banyak jam2 yang cantik. Aku memilih salah satu jam yang mahal untuk diberi kepadanya.

"Saya nak beli jam yang ini"kataku kepada penjual tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Saya nak beli jam yang ini"kataku kepada penjual tersebut.

Semasa diluar kedai,aku memberikan Zay jam yang aku beli tadi.

"Kau pakailah kalau ke sekolah.Walaupun kau dah ada jam"kataku kepada Zay.

Dia hanya mengangguk faham.

Sekarang telah menunjukkan jam 450 petang.

Aku menghantar budak pendek ni pulang ke rumahnya.

-author pov-

"Esok jumpa kat sekolah.Pakai jam tu tau.Bye budak pendek"kata Jhseok kepada Zay.

Zay seronok sebenarnya jalan2 dengan Jhseok,sampai shja dia dibliknya,dia teringat masa Jhseok kata yang dia suka Zayrine.

Dia mengelamun sekejap sementara dia tidak sedar bahawa pintu biliknya terbuka.

Adiknya meluru masuk ke bilik lalu menyiram muka unnienya dengan air.

"Baru tau,mengelamun lagi"kata adiknya.

Zay terus melempar bantal ke arah adiknya, malangnya eomma nya yang terkena.

"Mianhe eomma,Zay nak lempar Min tadi,dia siram Zay guna air."jelas Zay pada eommanya.

"Dah,pergi mandi.Nanti jam7 turun,ada tetamu nak datang."kata eommanya.















Sorry guys baru
Dapat publish part11 ni.☔

Enjoy it~

[C] I'm Fall In Love With Him || JhseokWhere stories live. Discover now