Part 22

80 8 0
                                    

Zay bergegar selepas mencium pipi Jhseok,ini kali pertama dia memberanikan dirinya untuk mencium pipi Jhseok.Dia cuba untuk mencintai Jhseok.Dia akan cuba.

-Encik Kim pov-

Penyakit aku semakin teruk,doktor cakap aku hanya ada masa beberapa bulan sahaja untuk hidup.Macam mana aku nak tengok anak aku naik ke menara gading?

"Zay,kamu pulang lah dulu ya.Esok kamu nak ke sekolah.Dah 4 hari kamu cuti.Daddy risau nanti kamu ketinggalan pelajaran."pujukku.Zay menitiskan airmatanya sambil mengangguk.

Bapa jenis apa yang tidak mahu anaknya berjaya.

-------

*keesokan harinya*

-zay pov-

Akhirnya,aku datang jugak ke sekolah hari ni.Walaupun aku agak risau tentang keadaan daddy.

PPPAAANNNGGGGGGG!!!!!

Aduh,siapa pulak yang aku langgar ni😫sakit kepala aku.Aku cuba mengangkat kepalaku.

And that is Jhseok.

"Eh sorry Zay,saya tak sengaja.Maafkan saya."lalu Jhseok memapahku ke padang sekolah.Aku pun tak tahu kenapa budak ni suka sangat dengan padang sekolah.

"Apa yang kita buat kat sini?Saya nak ke kelas lah."ujarku.Tapi Jhseok nampaknya tidak memperdulikan kata2 ku.

"Nak pinjam bahu awak boleh?"

   NAK PINJAM BAHU AWAK BOLEH?

kalau kau pinjam bahu aku, then aku takda bahu lah? -.- (sorry author merepek, banyak makan kerepek kot)

"Er,boleh"Jhseok membaringkan kepalanya di bahu mengenggam erat tanganku.

"Bestkan kalau dapat macam ni hari2."apa yang dia pulak merepek ni?Demam ker apa?Aku tumbuk jugak budak kuda ni kang.Eh,aku rindu lah nak panggil dia budak kuda😭

"Awak tak salah pilih perempuan?Saya tak cantik macam orang lain,saya ganas,saya pendek"Jhseok mendiamkan dirinya.

Aku rasa budak ni mesti tidur.

Kenapa bahu aku macam basah ni?

Aku menoleh ke arah Jhseok,aku lihat darah yang keluar dari hidungnya sangat banyak.

"Awak,bangunlah.Jangan lah main2 macam ni😭Saya risau.Saya tak kuat nak angkat awak ke bilik kesihatan😭"rayuku sambil air mataku menitis.

*Chakkkkk*

-Jhseok pov-

*Chakkkkk*

Aku menjerit sehingga mengejutkan Zay.

Prank aku mengena pun.
Hehe.

Alolo,comelnyer budak pendek ni nangis 😗

"Kenapa awak nangis?"

"Hidung awak kluar darah lah,banyak pulak tu.Awak tak bagitau pun yang awak sakit"aku lihat muka zay kelihatan sedih.Air matanya masih mengalir.

Alamak,apa yang kau buat ni Jhseok?Habis lah kau.😭😭😭😭😭😭

"Eh, takda lah.Saya letak pewarna merah jer ni.Saya tak sakit pun.Saya nak tengok awak risau ker atau tak kalau saya sakit"zay menumbuk bahuku dengan kuat.

-zay pov-

Huh! Rasakan! Kau tipu aku. Sia-sia aku nangis tau.

"Awak jahat tau,saya nak balik kelas.Bye"belum sempat aku berdiri Jhseok memelukku dengan tiba2.

"KIM ZAYRINE,SARANGHAE"

"JUNG HOSEOK AAA😭 NADO SARANGHAE😭💕"

I'm really, really fall in love with him❤

"Dah,jangan nangis,kita masuk kelas nak?Dah jam7.Sekarang masa cikgu Taehyung.Tak pasal2 kita kena push-up nanti."

Jhseok terus membawaku ke kelas.Sewaktu kami berada di tangga sekolah,telefon aku berdering.

From : Eomma

Zay,ke hospital sekarang.Daddy kamu dah takda.Dia dah pergi tinggalkan kita.

Tepat jam 7,eomma memberitahuku perkara yang tidak ku duga.

DADDY, KENAPA AWAL SANGAT TINGGALKAN KITAORANG :(

Aku hampir jatuh tersungkur ditangga.Jhseok menyambut ku dengan pantas.

"Awak,daddy saya dah takda"kataku kepada Jhseok.Jhseok sepertinya tidak percaya apa yang ku katakan.Riak wajahnya bertukar.Dia amat terkejut.

-author pov-

Jhseok teringat akan janjinya kepada Encik Kim.

" Kalau kamu betul2 cintakan Kim Zayrine,jaga dia."kata-kata terakhir yang Jhseok dengar dari Encik Kim.










tak sedih pun kn? but author akn cuba sbaik mungkin utk part22😢 luv yu readers

[C] I'm Fall In Love With Him || JhseokWhere stories live. Discover now