Kenapa dia tak nak terima sekarang?Dia dah ada orang lain ker?Aku ikhlas tau.
-zay pov-
Budak tu giler ker apa?Tiba2 nak ajak couple.Aku belum sedia lah nak terima orang.
"Macam mana aku nak terima dia?Senang nya kalau aku cakap tak jer tadi.Ni kena habiskan kredit lagi sms dia"teriakku sendiri dalam bilik dengan lagu BLOOD SWEET AND TEARS aku pasang.
Susah jugak hidup macam ni😑 Aku tak nak terima dia lagi😭 aku nak belajar dulu.Cita2 aku pun belum tercapai lagi nak jadi seorang polis,ni lagi pasal cinta2.Memang tak lah.
*ketuk bilik eomma*
Zay : Eomma,sibuk tak?
Puan Lee : Tak,Kenapa sayang?Masuklah dulu.
Zay : Zay nak tanya sesuatu ni eomma.
Puan Lee : Tanya lah.Manatau eomma boleh tolong kamu.
Zay : Best ker bercinta tu eomma?
Puan Lee : Eh,kenapa tanya eomma soalan tu?
Zay : Tak de lah eomma, Zay saja tanya.Kalau eomma tak nak jawab tak pe lah.Zay tanya adik. *buat muka merajuk*
Puan Lee : Eleh,merajuk lah tu.Ok biar eomma bagitau yer,cinta lepas kahwin lagi best sebenarnya.Nak contoh?Tengok daddy dengan eomma,kita orang tak kenal pun dulu.Mendiang nenek kamu yang kenalkan eomma dengan daddy kamu.
Zay : Oh, macam tu yer eomma?
Puan Lee : Ye lah,buat apa eomma nak tipu kamu.Eh kamu jangan pandai2 nak bercinta tau.Kamu masih kecil lagi.
Zay : Alah,mana da orang nak bercinta eomma.Tak best pun bercinta kalau sebelum kahwin kan?Tak boleh tinggal serumah,nanti dia curang kita tak tau kan eomma?
Puan Lee : Eh,cuba kamu pigi tidur sekrang?Esok kamu nak pergi sekolah.Kalau bangun lambat nanti eomma tak tau.
Zay : Ok eomma 🌝
Mungkin kata eomma tu betul.Aku tak patut bercinta sebelum kahwin.Entah apa yang jadi nanti aku tak tau.Baik aku tumpukan kepada pelajaran.
Skip---
*tulis sesuatu dalam diary*
12.09 a.m. 15/05/2016
Hari ni best sangat,aku dapat jumpa Jhseok.Dengan eomma dan appa nya sekali.Tapi yang aku pelik kenapa Jhseok pilih aku sebagai couple dia?Bukan ada ramai lagi ker perempuan yang sesuai?
-by-
Kim Zayrine.Ni bukan kali pertama aku tulis pasal budak kuda tu dalam buku aku.Dah banyak kali.Aku siap tulis SARANGHAE BUDAK KUDA lagi hari tu 🌝 ha kan sekarang dah sarang betul2 😫
-keesokan harinya-
Awal nya aku bangun hari ni,padahal bukan main lewat lagi aku tidur semalam.
*Hati aku rasa tak sedap jer sepanjang perjalanan ke sekolah ni,ada apa2 jadi ker*
"Annyeong Kim Zayrine,kau ok dah ker?"sapa Jeymin dari belakang.
"Annyeong Jeymin,aku ok dah.Mana kembar tu?"tanyaku.
"Dorang belum datang lagi,sekarang kan baru jam 6, dorang tu biasanya jam 630 baru sampai.Yang kau awal betul datang ke sekolah ni kenapa?Kau ada hal penting ker?"Jeymin terkejut kerana aku datang awal daripada yang biasanya.Sebab aku lah yang paling lewat datang antara kami semua.
"Em,Jhseok tak datang lagi?"
"Dia dah lama dah datang,dari jam 0550 lagi.Aku pun tak tau kenapa awal sangat dia datang."kata Jeymin.
Aku terus masuk ke kelas.Selepas aku letak beg,ada seorang budak perempuan yang datang ke arahku.
"Annyeong unnie,nah Jhseok oppa give u this"kata budak tu.
Budak itu terus berlalu pergi.Aku tidak sempat bertanyakan apa2 soalan.
Saranghaeyo Chagi❤
-your future husband-
Eleh pandai2 nak gelar diri tu future husband aku,kau tunggu kalau kau masuk kelas.Aku lempang kau dengan buku tebal ni.
❤❤❤❤❤❤❤❤
YOU ARE READING
[C] I'm Fall In Love With Him || Jhseok
Fiksi Penggemar"kan aku dah cakap, aku tak suka kau.Jangan paksa aku boleh tak!"kata Zay kpd Jhseok.Dia benci sgt kat Jhseok sampai rasa mcm nk bunuh je budak lelaki tu "aku dah lama usha kau,start kita masuk tingkatan 3"kata Jhseok dalam hati.Dia tau yg dia boleh...