Part 21

91 8 0
                                    

Zay hanya mengangguk.

Skip-----

-author pov-

*di sekolah*

"Weh,mana Zay ah?Dah lama aku tak nampak dia"tanya Jeymin.

Nasib Jeonkook ada disitu.Jeonkook terlupa untuk memberitahu yang Zay cuti untuk beberapa hari ini.

"Zay, kat hospital.Jaga daddy dia.Daddy dia masuk wad sebab strok"lanjut Jeonkook.

Jhseok yang mendengar kata-kata Jeonkook segera menghubungi Zayrine.

-zay pov-

Jam menunjukkan pukul 10 pagi.Ngam lah daddy kena makan ubat masa ni.

*telefon berdering*

Jhseok : Hello?Zay,awak kat mana?

Zay : Saya kat hospital lah,jaga daddy saya.Awak tak masuk kelas ker?Ponteng eh?*perliku*

Jhseok : Eh tak,kan sekarang waktu rehat.Em,lepas ni saya pergi hospital jenguk daddy awak yer.Saya ajak si kembar tu sekali.

Zay : Huh?Ok.

Jhseok : Zay,bogu shipeo😢

Zay : Eh mengada lah awak ni.Dah lah saya nak bagi daddy makan ubat dulu.Nanti kita jumpa kat sini.

Jhseok : em, ok.

*matikan panggilan*

Nado Jhseok 😢 Aku lagi rindukan kau.Aku rindukan senyuman kau.Aku gembira sebab dapat dengar suara kau.Saranghae

Setitis demi setitis air mataku jatuh.Tapi ianya terhenti selepas daddy mengusap pipiku.

"Aigoo,anak daddy dah pandai nangis.Kenapa ni?"tanya daddy lemah.

"Ah?Tak da apa2 lah daddy.Habuk masuk mata zay kot.Tu lah nampak macam nangis."tipuku.Daddy hanya tersenyum.Tiada lagi benda bermakna selain senyuman daddy bagiku.

"Daddy,petang ni kawan2 zay semua datang.Dorang nak lawat daddy.Tak pe kan?"sambungku.

"Takpe,yang daddy risau kalau satu sekolah datang,tu yang masalah."

Aku dan daddy tergelak di ruangan yang agak luas itu.

----

"Hye Zay!Kitaorang dah sampai."jerit Soomi.

"Eh kau ni,jangan lah bising.Ni bukan sekolah tau kau nak jerit2 macam biasa."

"Mian Zay.Soomi ni memang,dia rindu sangat dengan kau agaknya sampai jerit macam ni"perli Jeonkook terhadap girlfriendnya.

Tapi mana Jhseok?Dia cakap dia nak datang?Aku tak nampak pun dia.Dia tipu.

BUSHHHH!!!

Pintu ditolak dengan agak kasar, orang itu pasti Jhseok.

-Jhseok pov-

Adui, kasar jugak aku buka pintu ni.Terkejut semua.

"Annyeong,maaf sebab lambat."

Kim Zayrine memandangku dengan pandangan yang serius.

"Yang awak lambat sangat ni kenapa?Saya ingatkan awak datang dengan dorang."kata Zay terus kepadaku.

"Nah,saya belikan buah2an ni untuk daddy awak.Hah,roti john ni pulak untuk awak.Awak belum makan kan?"aku terus menghulurkan buah tangan yang aku bawa.

------

Asyik kami bercerita di penghujung kerusi dalam wad Encik Kim.

"Jung Hoseok,mari sini kejap"panggil Encik Kim.

Aku semakin berdebar.

"Yer Uncle?Kenapa?"

"Kamu ada apa2 hubungan ker ngan Zay,anak uncle?"

Soalan yang Encik Kim ajukan kepadaku membuatkan aku terus terperanjat.

"Tak lah,kitaorang kawan jer uncle.Tak lebih dari tu"

"Jhseok,kalau kamu betul2 cintakan Kim Zayrine,tolong jagakan dia untuk uncle.Boleh kan?"

Encik Kim seolah-olah sudah tahu tentang hubungan kami berdua.Aku terkedu dengan permintaan Encik Kim.

"Saya akan cuba."Encik Kim tersenyum lebar.

Aku hanya memperhatikan gelagat Zay yang sedang asyik bercerita dengan dua orang kembar itu.

-author pov-

Zay yang melihat Jhseok mengelamun di koridor wad Encik Kim terus pergi ke arah Jhseok.

Zay : Awak ok tak?

Jhseok : Saya ok.Awak dah makan dah roti tu?

Zay : Dah,kenapa awak nak ke?Sorry,saya tak sempat nak simpankan untuk awak.

Jhseok : *mengambil sapu tangan dari poket baju dan membersihkan kotoran yang ada di pipi Zay.*

Zay : Eh eh,apa ni?

Jhseok : Awak kalau makan memang comot eh?

Zay : Tak lah.*tutup muka kerana berasa malu yang teramat*

Jhseok : Zay.*mendekatkan mukanya ke muka Zayrine.

Zay : W..wae?*pejamkan mata.*

Jhseok : Saya nak pulang,tak nak ikut sekali?

Zay : *fuhh nasib dia tak buat apa2*Em,tak nak lah.Saya nak jaga daddy kat sini.Awak rehat lah.*kiss pipi Jhseok*

Jhseok : *terdiam buat seketika*

Zay : Jhseok,wae?

Jhseok : Huh?Tak de.Ok lah,saya pulang dulu.Annyeong.

Zay : Nae oppa ❤

Zay bergegar selepas mencium pipi Jhseok,ini kali pertama dia memberanikan dirinya untuk mencium pipi Jhseok.Dia cuba untuk mencintai Jhseok.Dia akan cuba.














Annyeong readers ❤ Enjoy your reading. Saranghae

[C] I'm Fall In Love With Him || JhseokWhere stories live. Discover now