"Bagus kau ambil sebelum aku teriak
kat Jhseok."Zayrine mengambil makanan itu dan berlalu pergi""Jhseok,kau kenapa tiba2 bagi makanan tu kat Zay?Dia hampir buang tau.Nasib aku paksa dia ambil."
-author pov-
"Ish budak Jhseok tu, nak malukan aku ker apa"marah Kim Zayrine sambil berjalan.
Sampai sahaja di kelas, Zay terus mendiamkan dirinya.Walhal, dia masih fikir lagi apa yang Jhseok buat kalau datang ke kelas.
*telefon Zay berdering*
"Zay,kamu pulang sekarang.Daddy kamu masuk hospital."kata eommanya sambil menangis.
Air mata Zay menitis satu persatu,dia bergegas ke bilik guru untuk berjumpa dengan Cikgu Namjoon.
"Cikgu,boleh tak saya nak ke hospital?Daddy saya masuk hospital cikgu"
Cikgu Namjoon membawa Zay ke hospital.Kebetulan Jeonkook lalu d hadapan bilik guru, segera Cikgu Namjoon mengajak Jeonkook untuk menemaninya.
Skip---
*di hospital*
-zay pov-
Jantungku seakan-akan hendak terjatuh selepas eomma memberitahu Daddy masuk hospital.
"Eomma,macam mana Daddy boleh masuk hospital?"
"Daddy kamu kena serangan strok,sehingga seluruh tubuh badannya tidak dapat bergerak"
Luluh hatiku mendengar yang Daddy ada penyakit sebegitu.Daddy tidak pernah memberitahu bahawa dia ada penyakit strok.
"Daddy,bangun lah.Zay datang ni.Zay tak sanggup tengok daddy baring kat sini.Daddy,mana janji daddy?Daddy cakap daddy akan jaga kitaorang.Tapi kenapa kali ni kitaorang yang jaga daddy.Daddy tak kesian ker dengan eomma.Dia tak makan dari tadi sebab nak jaga daddy.Daddy,wake up!!!"aku menangis seperti air hujan yang lebat membasahi pipi ku.
Kenapa dugaan ini yang menimpa kami?
Daddy dah janji nak jaga kitaorang😢
Daddy bangun lah😢
-author pov-
Keadaan Encik Kim yang kritikal membuatkan Zay tidak berganjak dari tempat baring daddynya.
"Zay,kamu jaga daddy kamu lah.Biar cikgu buatkan surat cuti untuk kamu."kata Cikgu Namjoon.
"Nanti aku bagitau Jhseok dan yang lain2,kau jaga diri tau.Jangan lupa makan pulak.Kuatkan diri kau"sokong Jeonkook.
Zay hanya mengangguk kecil,dia tidak mampu berkata apa2😢
Skip----
*selepas 2 hari*
Zay pergi ke tandas untuk mencuci muka,semasa dia masuk kembali ke wad daddynya,dia lihat seperti daddynya hendak bangun dari koma.
Zay terus mendapatkan eommanya.
"Aa..bang dah bangun"Eomma Zay menangis gembira kerana suaminya sudah pun sedar dari koma.
"Zay pergi panggilkan doktor."
"Ne eomma."
Selepas doktor memeriksa Encik Kim.
"Dalam masa 3 hari lagi,Encik Kim dah boleh pulang.Tapi,dia mesti di jaga rapi lagi selepas ini.Dia tidak boleh buat kerja2 yang berat kalau tidak penyakitnya akan bertambah teruk."Doktor yang bernama Min Yoongi itu terus keluar.Zay berasa sungguh gembira.
Tiada yang lebih menggembirakannya selepas dia mendapat tahu bahawa daddynya suda boleh pulang ke rumah.
"Zay,tolong telefonkan Encik Jung,bagitau yang daddy cuti selama 1 minggu."kata daddy Zay perlahan.
Zay hanya mengangguk.
Aku lewat sangat update kan? Sorry 😭takda idea
YOU ARE READING
[C] I'm Fall In Love With Him || Jhseok
Fanfiction"kan aku dah cakap, aku tak suka kau.Jangan paksa aku boleh tak!"kata Zay kpd Jhseok.Dia benci sgt kat Jhseok sampai rasa mcm nk bunuh je budak lelaki tu "aku dah lama usha kau,start kita masuk tingkatan 3"kata Jhseok dalam hati.Dia tau yg dia boleh...