Chapter 4

2.9K 199 4
                                    

Aku merehatkan badan aku. Peha aku masih pedih. Tangan aku lenguh disebabkan oleh tali-tali ni. Dia ingat aku ni nak tido macam mana? Ingat selesa ke ? Aku menangis bila tengok keadaan sendiri. Baju kotor bolor, kaki aku luka kat lutut. Belum tengok kat perut lagi. Apa lah malang nasib aku. Aku terlena dalam kesakitan.
*
"Abang , Sarah dah takde boleh lah kita enjoy" peluk mama sambil ketawa.

"Akhirnya kita dapat halau dia pergi jauh." Jawab abah sambil menyambung gelak mama.

"Hmm sampai hati," bisik aku mengejutkan mereka berdua.

"Eh kau, apa kau buat kat sini?! Kiteorang dah jual kau. Macam mana kau boleh ada kat sini lagi?" Muka abah risau .

"Apa salah Sarah abah, mama" tangis aku.

"Kami memang tak nak kau pun, kau tu menyusahkan kami. Anak tak pernah nak untung. Hidup menghabiskan duit je!". Jawab abah serius.

"Dan bila kami jual kau, beribu kami dapat, daripada bela kau baik jual je. Senang" jawab mama lancar.

Terduduk aku menangis mendengar semua perkataan yang dikeluarkan dari mama dan abah yang selama ni aku sayang, aku puji, jahat sangat ke aku sebagai anak.
Tiba-tiba badan aku basah , sejuk.

"Bangun la ! " aku terjaga, mimpi rupanya tapi kenapa macam betul. Betul ke mama dan abah jual aku?

Perempuan gila yang namanya Vina, meleraikan ikatan aku. Peha aku masih sakit.

"Diri." Arah Vina. Aku cuba, tetapi bisa dibahagian peha aku menusuk-nusuk apabila aku cuba tegakkan kaki aku.

"Cepat la!" Tengking Vina. Kenapa semua orang kejam sangat?

"A-aku tak boleh." Serak suara aku. Takut.

"Haish". Vina pegang lengan aku, dia slow-slow tolong aku, sakit, tapi better la sebab separuh berat badan aku ditampung oleh Vina.

Kami perlahan-lahan berjalan ke luar bilik, lepastu masuk ke bilik sebelah. Tangan aku mula menggigil. Apa lagi yang diorang nak. Bila lampu hidup, bilik ini nampak lebih kecil. Cuma ada pakaian, tuala dan shower. Bilik air ke ni ?

"Bukak baju kau semua," arah Vina, dia dudukkan aku dekat kerusi. Aku geleng. Takkan lah nak bogel depan stranger.

"Sarah, Aku tahu kau sakit, takut. Tapi kalau kau nak selamat dalam tempat ni, kau ikut je cakap aku dengan orang-orang yang arahkan kau. " kata Vina serius.

Aku pun perlahan-lahan, tanggalkan baju aku. Vina tolong aku bersihkan kotoran-kotoran  dekat badan aku. Sumpah ini first time orang lain tengok aku tanpa seurat benang . Walaupun dia perempuan tapi perasaan malu tu masih ada. Tak kan lah tak ada.

Beberapa kali aku menjerit pedih bila air terkena luka dekat peha aku. Babi kau Niq! Kau yang buat aku macam ni.

Vina bagi aku baju bersih cuma masalahnya aku cuma dapat seluar pendek yang lusuh dan t-shirt yang bukan size aku. Baju dalam pun tak de, nak tak nak pakai je la.

"Jom, kau kena makan."  baru aku perasan dah berapa jam aku tak makan atau minum. Kering tekak aku. Perut aku bunyi.

Vina bawak aku ke gudang yang lain, gudang yang lebih besar. Aku nampak banyak kebun-kebun ,  kandang-kandang lembu dengan kambing. Tempat apa ni? Yang lebih pelik, semua pekerja kat sini budak remaja macam aku.

Play House Where stories live. Discover now