Chapter 10

2.4K 188 10
                                    

"Lima-" aku pandang abang.

Aku still blank tak tahu nak fikir apa.

"Empat-"

"A-adik balik lah, j-jaga mak"

"Tiga-"

"A-abang mintak maaf"

"Dua-"

"A-abanng adik-"

"Satu-"

Abang bagi aku, senyuman dia yang terakhir.

BANG!

"Abang"
*
Semua tu berlaku dekat gudang ni, kali terakhir aku lihat orang yang aku sayang, kali terakhir aku dapat hidup normal.

Aku merangkul badan Sarah, aku dukung dia bride style. Dia masih lemah. Aku nak selamatkan dia dari sini. Aku akan cari jalan sebelum pembidaan minggu depan. Aku tak kan biar mana-mana company ambik dia dari aku. Ye aku mengaku aku care dekat dia, aku tak tahu kenpa dia selalu bagi aku butterfly feeling dekat aku, sejak pertama kali aku tengok gambar dia, aku boleh tahu yang lain dari yang lain.

Air mata aku jatuh, ke pipi Sarah.

"Ni-Niq kau o-kay?" Sarah-sarah sendiri sakit pun masih nak risaukan orang lain.

"Aku okay, kau jangan risau".

**
Cahaya putih, terang. Aku dekat mana? Aku belum mati lagi ke? Ke aku dekat syurga?

Aku cuba bangun, kepala aku mula bedenyut.

"Badan kau belum kuat lagi,"
Kejap, suara tu. Niq. So semalam bukan mimpi lah. Dia selamatkan aku. Aku belum mati lagi, aku masih ada peluang lagi.

"Niq?"
Aku nak kepastian, sejak dalam bilik gudang tu aku dah mula berhalusinasi sendiri. Aku ingat aku nak gila dah dalam tu.

"Jangan risau, aku okay. Minum ni" Niq hulurkan aku segelas air kosong. Aku baru perasan, aku dekat rumah buruk dia. Apa dah jadi?

"Macam mana aku boleh ada dekat sini?" Soalan pertama. Banyak lagi aku nak tanya.

"Kan aku tolong kau semalam, tak ingat?" Ye aku ingat, walaupun kabur. Tapi aku ingat Niq nangis.

"Aku ingat, Niq?" Niq tengah sibuk dekat meja belajar dia. Apa lah yang dia busy sangat, berkerut-kerut muka dia.

"Ye, apa lagi?"
Dia tak pandang aku pun.

"Kau marah aku lagi ke? Aku mintak maaf cakap macam tu hari tu a-aku-"
Niq bangun, dia jalan ke arah aku.
Aku duduk bersandar dekat katil usang Niq, aku rasa bila-bila masa boleh je katil ni boleh roboh.

Aku tak berani nak bertentangan mata dengan Niq.

Niq pegang dagu aku, dia perlahan-lahan naikan kepala aku supaya mata kami bertentang.

"Sarah, aku yang kena mintak maaf. Bukan kau." Kali ni, aku tak nak alihkan pandangan. Aku dapat nampak kesedihan dekat wajah Niq.

Play House Where stories live. Discover now