Chapter 7

2.5K 179 3
                                    

Aku dah seminggu dekat Sini, hari-hari buat benda sama kalau tak kutip buah or sayur kena jaga binatang-binatang tu. Tapi aku lebih rela kutip buah sebab dekat kandang tu busuk. Niq still "tuan" aku but dia lain sekarang dia strict gila. Aku tak pernah lagi jejak pondok buruk dia tu and kalau bercakap pun sepatah dua je.
Dia pandang aku pun tak, aku bukan buat salah besar pun cuma tanya walaupun biadap sikit. Cuma nak tahu pasal gambar tu, mungkin tu abang dia tapi aku cuma nak tahu.

*
"Awal kau bangun" tegur Qyra.

"Aku tak boleh tido"

Sepanjang malam aku terfikir dengan apa semua yang berlaku pada aku sekarang. Disebabkan Niq aku lupe , aku lupe yang dia culik aku , pukul aku. Kenapa aku nak ambik berat pasal dia? Sebab dia aku dekat sini.
Aku rindu family aku, dah semingu dekat sini lame air mata aku tersimpan. Tapi aku tewas jugak, mama, Sarah rindu mama. Sarah rindu masakan mama, senyuman mama.

*
"Temenung apa lagi, kau ikut aku hari ni." Sergah Vina. Wow no way aku kena ikut dia hari ni.

"Cepat la pompuan ingat orang kat sini nak tunggu kau ke? " nak tak nak ikut je la. Perempuan ni bukannya betul.

"Mane Niq,?" Perlahan aku tanya, cuba nak beranikan diri.

"Kekasih kau tu?" Jeling Vina.

Aku diam. Kekasih? Sejak bile? Aku nak keluar dari sini bukan nak cari kekasih.

Vina bawak aku pergi gudang hari tu, jantung aku laju.

"Nak buat-apa dekat sini?"

"Ikut je boleh." Vina tarik tangan aku.

Aku paling tak suka datang sini, mesti ada benda buruk yang akan berlaku. Peha aku rasa pedih bila lalu depan pintu puaka tu. Nasib baik bukan pintu tu Vina buka. Dia berhenti.

"Masuk". Aku masuk, bilik ni lain pulak ada macam-macam jenis binatang yang comel. Hamster, anjing, kucing, sugar glider semua comel-comel. Dia nak bagi aku jaga ke?

"Pilih tiga" ringkas arahan Perempuan gila tu.

"Kucing, hamster dengan sugar glider" kalau bagi aku bela mesti best. Tak de lah bosan sangat dekat sini.

"Sekarang pilih kau nak pisau, pistol atau kapak" terkejut aku. Aku tak perasan pun benda-benda tu semua.

"Nak-buat apa?" Tolong jangan cakap apa yang aku fikirkan. Tak kan nak bunuh.

"Pilih je lah!" Suara Vina makin kuat. Perempuan ni memang ada masalah agaknya.

Aku tak tahu nak pilih yang mana, kalau pilih lepastu nak buat apa? Nak suruh aku bunuh dia ke? Okay jugak kalau dapat tikam pisau ni dekat mulut dia yang tak habis-habis nak menjerit.

"Aku bagi kau pegang benda-benda bahaya ni, kau kena ingat, tak kesah lah apa yang tengah kau fikir sekarang kau tak kan dapat keluar dari sini." Sinis senyuman Vina.

Aku diam.

"Okay lah, aku tolong kau." Vina tolak aku dekat depan meja. Dia berdiri sebelah aku.

"Kalau kau pilih Pisau," dia berhenti, dia angkat pisau yang tak berapa nak tajam aku rasa, sebab berkarat.

"Pisau ni, karat tumpul so, susah nak bunuh plus messy nanti sebab lambat and banyak darah" suara Vina perlahan je, meremang aku.

Play House Where stories live. Discover now