"Kejap, kenapa kau bawak aku pergi sini?" curious aku. Tempat sunyi, tak ada orang . Takkan la Niq nak-r-"Ada lah," Niq tersenyum sinis, makin kuat gengaman tangan Niq. Fuck! Ape yang dia nak buat ni.
*
"Jum lah," Niq dekatkan lagi badan dia dengan aku. Tangan dia masih menggenggam tangan aku."A-ape kau ni," aku try lepaskan tangan aku tapi tak boleh.
Niq pandang aku, pandangan dia tajam. Dengan kedudukan kami yang rapat hati aku jadi tak keruan. Lame kami berdiri cuma bunyi cengkerik jadi latar belakang. Kemudian Niq tiba-tiba ketawa sampai merah muka dia.
"Kau-kena-tengok-muka kau" Dia bercakap sambil menahan gelak. Kelakar sangat ke? Aku still tercegat, tak faham dengan jantan ni. Apa masalah dia? Dia ingat lawak ke buat macam tu? Tak guna.
"Sorry eh, aku teas kau jer. Jum kali ni for real, aku tak buat ape-ape." Niq tarik aku masuk dalam rumah usang yang macam rumah hantu ni. Niq suruh aku masuk dulu, suasana dalam rumah ni berbeza dengan dekat luar. Dekat luar nampak macam rumah yang kena tinggal bertahun-tahun tapi dekat dalam kemas je, ada satu katil bujang, dapur, sofa usang dengan meja study yang penuh dengan barang elektronik.
"Kau tinggal sini?" Aku duduk dekat sofa usang tu, penat.
"Ye, ni je yang diorang bagi" Niq hilang dalam salah satu pintu bilik, bilik air kot. Yelah katil dekat luar mestilah bilik air.
"Kau lapar? Aku boleh masakkan?" Niq keluar bilik air shirtless. Damn badan dia, aku tak dapat nak alihkan pandangan, too hots dengan six pack dia I can't.
"Hey sarah? Like what you see?" Niq tersenyum sinis sambil menyarung t-shirt baru.
"Ar-ape kau - tanye tadi?" Niq menggeleng.
"Kau lapar tak? Kau tak makan kan dari pagi?" Muka dia nampak risau, tapi still aku tak boleh nak baca muka dia.
"Maybe," perut aku tiba-tiba berbunyi. Niq tergelak kecil. Comel. Ni sumpah comel. Macam mana someone tu boleh jadi cute and then jadi garang dalam masa yang sama.
"Tunggu sini, aku siapkan something." Niq hilang dalam dapur. Aku curious lah dengan dia ni, apa tujuan dia bawak aku balik rumah dia and Tak salah ke apa yang kiteorang buat? Setahu aku kiteorang tak boleh pergi jauh dari kawasan kerja tu. What ever lah, Niq yang bawak aku kalau jadi apa-apa dia lah tanggung.
Bau telur goreng betul-betul menusup dalam hidung aku, rasa macam dah lama gila tak makan telur goreng.
"Ni je yang ada, makan lah " Niq bagi aku sepingan nasi putih dengan telur goreng plus kicap. Walaupun simple tapi ni la lauk favorite aku time budak-budak dulu. Siapa je yang tak minat?
"Tak de meja ke?" Pelik jugak aku, rumah ni tak de meja makan, ada pun meja study yang penuh dengan wayar-wayar colorful.
"Makan je la, " Niq duduk sebelah aku.
Lama kami diam, hanya bunyi kunyahan makanan aku. Aku tak tahu nak cakap apa. Banyak aku nak tanya, tapi aku kelu. Tak tahu nak start dari mana.
"Cepat sikit makan, kau kena balik sana balik." Muka dia serius. Niq bangun pegi ke arah meja study dia. Dia bukak satu buku tebal dan menyelak setiap satu page sambil mengerut-gerutkan dahi dia. Nampak macam diary.
YOU ARE READING
Play House
Tajemnica / Thriller"This is the reason of this place, this place is where you will meet your fears and deal with it." // kidnapped, violence, shooting, cursing, blood, etc.// Jangan baca if you can't handle it. Start- 10/11/16 End- 21/04/17