"Welcome, Aron. Let me tell you a little about him. He scared of little insects, he love belt and he hates quite place and the most important thing is he really want to be death. So please again welcome Aron"
What the fuck is this place? Tempat apa ni? Apa semua ni?
***
"Persilakan Aron !" Semua orang tepuk tangan. Macam satu persembahan yang diorang tunggu-tunggu. Budak malang bernama Aron tadi ditarik keluar. Muka dia pucat. Tangan kaki dia berikat. Aku boleh rasa perasaan takut Aron.
Ade satu kerusi dekat tengah-tengah pentas. Mereka dudukkan Aron dan ikat kaki tangan dia dekat kerusi pulak.
Aku boleh nampak mata-mata orang yang berpakaiaan cantik depan aku ni teruja."Okay, while kami tengah siapkan show ni, tuan dan puan boleh mulakan bet. How long till this boy will survive? The winner will get Rm 20,000 for thus first round." Semua orang tepuk.
Dekat Aron sekarang ade satu box dekat atas kepala dia. Aron meronta-ronta bila pembantu-pembantu dekat atas stage tu keluarkan pelbagai jenis insect, name it semua benda ade. Dari semut sampai lah ke lipas. Semua ada.
"So let's begin."
Mereka bagi pilihan dekat Aron, kotak number berapa yang dia nak. Kalau aku tak boleh nak pilih and tak kan pilih kod. Aku terfikir apa yang aku tulis dekat borang haritu. Shit aku tulis Needle. Shit shit. Badan aku mula seram sejuk. Aku tersentak bila aku dengar Aron menjerit and bunyi tepuk tangan.
Satu besi panas ditekan dekat tangan Aron.
"Just one, he already scream like a bitch" gelak sorang lelaki tua depan aku. Gila ke apa? Benda tu sakit, aku pernah rasa. Dia apa tahu.
"Okay Aron, since kau tak tahu nak pilih ape. We choose this for you"
Terbeliak biji mata Aron bila pengacara tadi mengangkat dua ekor scorpion hitam. Mata-mata yang melihat dari bawah ni semua teruja. Aku tak faham apa yang diorang ni suka sangat tengok kesengsaraan orang lain.
"Bye Aron."
Kedua-dua ekor scorpion tadi dicampak, ke dalam kotak dekat kepala Aron. Aron meronta-ronta. Kotak dekat atas kepala Aron ditutup dengan kain hitam.
Jeritan Aron nyaring, aku tak tahu apa yang jadi dekat dalam kotak tu. Besi panas tadi diletak lagi dekat lenggan Aron. Fuck, apa yang diorang cuba lakukan ? Apa yang diorang nak ?
Jeritan Aron makin perlahan. Kemudian senyap. Tak de sebarang pegerakkan. Semua penonton diam.
Pengacara tadi datang dekat, perlahan-lahan mengganglat kain hitam. Aku terkejut, semua budak yang duduk sebelah aku terkejut. Air mata aku mengalir. Tangan aku mengigil. Badan aku sejuk. Aku rasa nak pitam.Semua penonton tepuk tangan. Ada yang berdiri. What ? Diorang suka ?
"Time of death, 7 minit. We will tell you guys who is the winner of this first round".
"Okay we got it, Mr.Harris Jr. congratulations! You may claim your prize after this." Semua orang gembira. Mata aku masih terbeliak dengan keadaan Aron.
Mata Aron dah tak de, muka dia bengkak. Aku boleh nampak salah seekor scorpion tadi keluar dari mulut Aron. Kejam. Apa yang kami semua dah buat sampai perlu menyeksa orang macam ni.
YOU ARE READING
Play House
غموض / إثارة"This is the reason of this place, this place is where you will meet your fears and deal with it." // kidnapped, violence, shooting, cursing, blood, etc.// Jangan baca if you can't handle it. Start- 10/11/16 End- 21/04/17