Gelap.
Kepala kami ditutup. Tangan masing-masing berikat. Tak ada satu suara pun yang keluar masing-masing senyap. Van yang kiteorg naik sunyi hanya bunyi enjin.
Finally aku dapat keluar dari tempat puaka tu. Macam-macam dah berlaku dekat situ. Tapi, even aku dah keluar, aku keluar ke tempat yang lebih teruk aku rasa. Mesti lagi hebat dari tempat sebelum ni. Yelah, owner baru aku ni mesti kaya. Dia beli 70 orang budak yang ada tadi termasuk aku.
"Auch," bahu aku berdenyut. Tempat yang Niq pukul ni tak berhenti berdenyut.
"Diam." Suara dari bahagian hadapan van.
Beberapa jam dah berlalu. Bahu aku sakit gila. Ilmu apa yang Niq pakai sampai sekarang tak hilang bisa dia. Mesti tempat ni lagi jauh. So, peluang aku untuk hidup makin tipis. Mungkin dia nak jual kiteorg dekat overseas? Kalau naik van mesti Thailand.
"Bangun-bangun," dah sampai.
Penutup yang dari tadi cover kepala kami dibuka. Cahaya terang membakar mata aku. Dah pagi?
"Cepat,cepat jalan."
Aku perlahan-lahan keluar dari van. Fisrt thing aku nampak hutan. Of course lah dekat dalam hutan tak kan dekat tengah bandar. Tempat ni tak sebesar, kawasan sebelum ni and nampak macam tak dikawal ketat pun.
"Beratur sini."
Tak sampai 10 orang pun guard diorang. Diorang tak takut ke kalau ada yang lari?
"Tangan."
Ikatan kami dibuka. Budak lelaki depan aku pandang kiri kanan. Aku syak dia tengah plan something. Aku tak tahu mana Qyra sekarang ni. Mungkin dia dalam Van yang lain.
"Psst.."
Budak ni pangil aku ke?
"Ye kau."
Budak depan aku ni langsung tak toleh belakang. Dia cuma bisik.
"Kau-nak lari tak?"
Gila ke apa dia ni.
"Nak ke tak? Aku tahu kau nak lari. Kalau nak tolong aku."
Menarik.
"Tolong apa?"
Aku pandang kiri kanan. Guard yang lain busy bukak ikatan orang lain. Ada yang beborak buat tak endah je dekat kiteorg yang tengah bercakap ni. Diorang semua chill.
"Kau buat-buat pengsan, lepastu nanti aku lari. Aku janji akan bawak orang datang sini selamatkan korang semua"
Boleh percaya ke?
"K-kalau tak jadi?"
"Percaya cakap aku. By the way, aku Adam."
Aku diam.
"Cepatlah."
Tak salah kalau try.
Aku pandang kiri kanan. Aku rebahkan badan aku ke tanah. Aku dengar Adam jerit."Tolong, dia pengsan."
Aku pejamkan je mata aku. Aku cuba relaxkan badan aku. Macam orang pengsan. Aku dengar riuh rendah. Badan aku kena angkat. Aku tak tahu siapa yang angkat. Dalam riuh-riuh aku dengar ada orang jerit.
"Woi, kau nak pegi mana?"
Aku still pejamkan mata aku. Aku harap Adam berjaya keluar. Aku mungkin tak kenal dia tapi ada lah sikit hope untuk selamat dari sini. Mungkin rancangan Adam boleh berjaya.
YOU ARE READING
Play House
Mystery / Thriller"This is the reason of this place, this place is where you will meet your fears and deal with it." // kidnapped, violence, shooting, cursing, blood, etc.// Jangan baca if you can't handle it. Start- 10/11/16 End- 21/04/17