Sanalda uzun zamandır olan kişiler bilir.Geçen yıl "Kadınlar onlara tecavüz eden kişilerle evlenecek" konusu birden pat diye sanala yayılmıştı ve herkes bu olaydan huzursuzdu.
Türk Ceza Kanunu'nda,cinsel istismar suçunda mağdur ile failin evlenmesi halinde fail hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılması veya cezanın ertelenmesine imkan veren düzenleme TBMM Genel Kurulu'nda gerginliklere yol açdı.
Önerge,16 Kasım 2016'da,184 vekil tarafından onaylandı fakat bu sayı az olduğu için Salı gününe ertelendi.
Arkadaşlar,sanırım neden feminist olduğumuzu şimdi daha iyi anlıyorum.Acaba bu ülkede kadın haklarını önemseyen kaç kişi var?Diyelim ki,bir erkek kadına tecavüz etdi.Onlar evlenince ne düzeliyor?Erkek kolaylıkla cezadan kurtuluyor?Peki kadın veya çocuk?Doğru duydunuz,çocuk.Tecavüz edilen kişi 18 yaşından büyük bir kadın değil,11 yaşındaki kız çocuğu olursa onun hayatının nasıl berbat olucağını düşüne biliyor musunuz?Erken yaşda evlendirilecek,kendisi çocukken çocuğu olucak.Okula gidemeyecek,bir gün yaşıtları gibi üniversiteye gidemeyecek.Küçüklüğünden hayallerini kurduğu herşey mahv olucak.
Bu ceza değil,hatta bu tecavüzçülere verilen bir avantaj.Rica ediyorum,sosyal medya üzerinden bile olsa,bu haberi yayın.Ve bu haftalarda feminizm buluşmaları olucak.Tepkinizi bu buluşmalara katılarak gösterebilirsiniz.
Buluşma tarihleri:
~İstanbul,25 Kasım,19.00,Tünel
~Eskişehir,25 Kasım,18.00,Espark
~Konya,25 Kasım,14.00,Eğitim-Sen
~Tekirdağ,25 Kasım,12.15,Tuğlalı Park
~Bursa,25 Kasım,13.00,Nilufer Kent Konseyi
~İzmir,25 Kasım,18.30,Kıbrıs Şehitlikleri/Erbil Süel
~Ankara,26 Kasım,14.30,Kolej
~İstanbul,20 Kasım,Arjin Kafe.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ben Feministim.
Non-FictionKurgu olmayan'da #16-03.06.2017 #23 feminist #27 feminizm #329 kadın #355 erkek