Prolog//Feminizm nedir?

4.7K 413 220
                                    

İlk olarak feminizm nedir?

-Feminizm kadın ve erkeklerin eşit haklara sahip olması gerekteği inancıdır.

Neden feminizm "erkek düşmanlığı" olarak bilinyor?Feministler ne istiyor?

-Feminizm erkek düşmanlığı değil.İnsanlar feminist kadınların erkeklere düşman olacağını düşünüyor ama hayır.Ben feministim.Peki ben ne istiyorum? Erkekleri aşağıya çekip kadınları yükseltmek mi? Hayır.Ben sadece kadınlara da erkeklere davranıldığı gibi davranılmasını istiyorum.Erkeklerle aynı saygıyı görmelerini,erkekler gibi onların da özgür olmasını istiyorum.Birilerinin "O kız,o yapamaz" demesini istemiyorum.Bunun geçmişde kalmasını istiyorum.Şimdi biz hepimiz okula gidiyoruz,lisede,üniversitede okuyoruz.Ama dünyanın bir çok yerinde,Türkiye'de bile babası izin vermiyor,akrabaları izin vermiyor diye okula gidemeyen kızlar var.Gelecekteki yaşamda tüm kızları okula giden görmek istiyorum.Kadınlara şiddet uygulanmasını görmek istemiyorum.Tüm bunları yazma nedenim sadece içimi dökme isteğim değil,aynı zamanda bunu yazarak topluma bir katkıda bulunduğumu düşünüyorum ve bu yüzden mutluyum.Kadınları kötüleyen kitaplara para harcamanızı değil de,böyle kitaplar okuyarak bilgilenmenizi ve kadın haklarını savunarak topluma katkıda bulunmanızı rica ediyorum.

Ve son olarak,zaten diğer bölümlerde göreceksiniz,feminizm sadece kadınların değil,erkeklerin de haklarını savunuyor.Diğer bölümlerde size bunun hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.

Diğer bölümlerde size bunun hakkında bilgiler vermeye çalışacağım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Ben Feministim.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin