Ik ben hier inmiddels al drie weken en vandaag heb ik vliegles met Zwadderich en Griffoendor. Ik ga gewoon voor het eerst vliegen!!
Ik heb er zin in.
Ik ben inmiddels zeer goed bevriend met Ron en Hilary. Ze is een jaar ouder en zeer sympathiek. Ze komt uit een dreuzelgezin. En helemaal verslaafd aan The Hobbit en The lord of the Rings.
Waar ze het vaak over heeft, is wanneer er gevochten wordt en ze houdt ook van Game of Thrones. Ze vindt het toppie, toppie en dan rolt een koppie.
Ik loop samen met Harry en Ron naar een grasveld. Er liggen allerlei bezems op de grond. Een vrouw in zwart gewaad en grijzig haar staat er.
De rest van de leerlingen komen aangelopen.
Ze geeft een uitleg, maar ik zit weer in mijn eigen droomwereld. Over mijn ouders en die droom enkele weken geleden... Wat betekende dat toch?
Iedereen gaat bij een bezem staan en steekt zijn hand boven een bezem. Ik doe hetzelfde en ik hoor anderen 'Op!' zeggen.
Ik doe hetzelfde en vrijwel meteen vliegt mijn bezem omhoog.
Hij klapt in mijn hand en ik wankel wat.
Ik zie Ron en Harry jaloers loeren. Ik grijns. Met een rood hoofd kijken ze weg. Harry probeert het nogmaals en zijn bezem klapt in zijn hand.
Zodra iedereen zijn bezem heeft, geeft de lerares de nodige uitleg. Ik stap op mijn bezem en vlieg mooi omhoog. Ik zie Marcel ook naar boven vliegen, maar hij heeft geen controle over zijn bezem.
Ik vlieg op mijn hoede naar hem toe en trillend steek ik mijn hand naar hem uit. Zijn bezem klapt tegen mijn bezem en ik vlieg met een enorme kracht tegen de muur.
Ik laat mij niet ontmoedigen en vlieg razendsnel terug naar Marcel, de kreten van de leerkracht negerend. Ik zie hem aan een standbeeld bungelen, dus vlieg ik zo dicht mogelijk naar hem toe en trek hem op mijn bezem achter mij.
Plots vliegt mijn bezem weg, zonder ons en beiden vallen we op de grond. Marcel nogal hard op zijn pols. De leerkracht schreeuwt nog hard: 'Arresto Momentum!'
Het is alleen te laat, want ik knal hard op de grond. 'Auw...' kreun ik. Ik wrijf over mijn bips en sta op. 'Ik breng deze twee naar de ziekenzaal, degene die ik in de lucht zie, zal op de trein naar huis zijn, voordat hij zwerkbal kan zeggen,' zegt de leerkracht. Ze neemt mijn hand, maar ik schud mijn hoofd. 'Het doet al geen tijd meer mevrouw,' glimlach ik.
Ze knikt en draait zich om met Marcel. Zodra ze beiden weg zijn, grijnst Malfidus. 'Lubbermans is echt een sukkel.'
'Geef dat terug, Malfidus,' gromt Harry. 'Nah, ik ga het ergens verstoppen en dan kan Lubbermans hem lekker vinden.' Malfidus werpt het balletje omhoog en vangt het behendig op. Hij springt op zijn bezem en ik grijp de mijne snel, maar Griffel houdt ons tegen. 'Doe dat niet, dat mag niet...' Harry en ik negeren haar en stijgen op. Malfidus werpt hem weg, maar behendig vang ik hem op. Ik gooi hem snel weg, wanneer Malfidus op mij afvliegt, kwaad lijkend. Harry heeft de bal net gevangen.
Harry daalt. Juichend komt Griffoendor op hem afgelopen. Ik daal en word genegeerd.
Plots komt Anderling afgelopen. 'Potter!' roept ze. Harry en ik kijken om naar haar. 'Kom!' We volgen haar.
Ik begin me draaierig te voelen. Ik zak neer en alles begint duisterder te worden.
JE LEEST
I'm his halfsister VOLTOOID
FanfictionNIET REPRESENTATIEF VAN MIJN KUNNEN, SCHRIJFSTIJL VAN EEN BEGINNELING Wees. Heks. Halfzus van de beroemde Harry Potter. Ze weet niet dat ze dit allemaal is. Ze heeft lange rode haren, een ronde bril en groene ogen. Natuurlijk heeft ze ook het lit...