Hagrid komt stralend de lekke ketel binnengelopen. Hij houdt twee kooien onder witte doeken vast. Hij geeft mij de balkvormige kooi en de rondere aan Harry.
'Gelukkige verjaardag!' roept Hagrid blij.
Ik haal de doeken van mijn kooi weg en ik zie een zwarte kat met een glanzende vacht, haar gifgroene ogen zijn bijna wit.
Harry heeft een sneeuwwitte uil. 'Ik noem haar Hedwig,' zegt hij. 'Ze is prachtig!' roep ik.
'Dankje, jouw kat is ook mooi, hoe heet ze?'
'Ik...weet het niet echt. Ze zal... Euhm...Ik weet het! Ze zal Azraël heten.'
'Leuke naam!' zegt Hagrid.'Dankjewel, Hagrid.'
Hagrid glimlacht en geeft me een valiesje.
'Wat is dit?'
'Al jouw persoonlijke spullen, Elisabeth.'
'Waarom...?'
'Je gaat niet meer bij de Kyles wonen. Nee, bij de Duffelingen.'Harry kijkt verbaasd, maar zegt niks. Het wordt tijd om jullie te brengen. 't Is al laat.'
We knikken en vertrekken.
Eenmaal aangekomen belt Harry aan. Een lange magere vrouw opent de deur. Ze kijkt nors naar Harry maar laat hem binnen.
'Elisabeth komt bij jullie wonen. En anders!' zegt Hagrid. De vrouw kijkt hem angstig aan en laat mij binnen. Ze brengt mij naar een kamertje op de eerste verdieping. Dit is een mooiere kamer, dan dat zielig zolderkamertje bij de Kyles. Ik leg mijn spullen tegen de muur, trek mijn pyjama aan en ga in het bed liggen. Dit was een zalige verjaardag! Ik voel dat Azraël zich in mijn armen nestelt en mijn likjes geeft. Ik glimlach en val in slaap.
**********************
Langzaam ontwaak ik. Waar ben ik!?
De herrinneringen van de vorige dagen dringen binnen en ik glimlach. Ik stap uit mijn bed en trek de kleren van gisteren aan.Ik loop rustig naar de deur en draai de klink naar beneden. De deur gaat een beetje piepend open. De vrouw van de vorige dag loopt naar boven en kijkt mij angstig aan. Ze zegt: 'Doe wat je wilt, maar laat mijn zoontje, mijn man en mij met rust!'
Ik knik een beetje verbaasd en loop naar beneden. Ik heb honger.
JE LEEST
I'm his halfsister VOLTOOID
Fiksi PenggemarNIET REPRESENTATIEF VAN MIJN KUNNEN, SCHRIJFSTIJL VAN EEN BEGINNELING Wees. Heks. Halfzus van de beroemde Harry Potter. Ze weet niet dat ze dit allemaal is. Ze heeft lange rode haren, een ronde bril en groene ogen. Natuurlijk heeft ze ook het lit...