Chapter 1

1.8K 50 0
                                    


"Akhirnya, final exam dah habis!!!!" Kata aku sambil tersenyum manis.

Opss, lupa nak intro. Nama aku Roses. Umur aku 17 tahun dan aku mix American. Selamat berkenalan.

"Yeahhhh!!! MERDEKA!!!"Kata perempuan yang berkulit putih dan berambut ikal mayang itu.

Ini Ariana. Dia Bestfriend aku and Dia China. Malas nak cerita banyak tentang dia. Sorry bebb. Ahahahhaha.

"Apa kita nak buat sekarang?" Kata lelaki berambut hitam terpacak dengan matanya yang berwarna brown itu pula, lalu terus memeluk bahuku.

Emm, ini Harry. Boyfriend aku. Dia tua setahun dari aku dan dia pun mix American. Kami sudah lama couple. Boleh kira nak dekat 3 tahun. Lamakan?? Hehehhehehe.

"Apa kata kita pergi holiday bersama-sama? Lagipun, Cikgu Justin ada offer kita untuk ikut dia pergi berkhemah kat dalam hutan? Apa kata kalau kita join, cikgu justin?" Ajak lelaki yang berambut mint dan mempunyai bibir yang berwarna pink kemerah-merahan itu.

Haaaa.... ini pula Alan. Umur dia sebaya boyfriend aku. Dia lain sikit sebab dia sorang sahaja sesat mix korean. Ahahahahah.

"Boleh jugakk!!!" Kata kami serentak. "Jom, pergi jumpa cikgu justin?" Kata Alan. "Ohky, Jom!!" Kata aku sambil menarik tangan Alan. "Ehhhhh, sabarlah..." kata Alan lalu mengikuti langkah aku dengan laju.

"Ehem!!".

Aku memberhentikan langkahku dan terus mencari orang yang mengeluarkan bunyi itu dan dia adalah.......Harry.

"Opsss, hehehehe. Sorry, Jom!" Kata aku lalu melepaskan genggaman tangan aku dari Alan dan terus menarik tangan Harry. "Hemmm" kata Harry.

***********

"Weh, Alan kau ketuklah pintu bilik cikgu itu cepat!!!" Kata Ariana. "Kau lahh ketuk, aku takutlah" jawab Alan dengan jujur. "Ketuk jelah!" Kata Harry. "Kalau berani kau ketuklah" kata Alan pula. "Hak alahh, ohky. Aku ketuk!" Kata Harry lalu terus mengetuk pintu bilik cikgu justin. "Hehh! Tak ada apa2 pun yang berlaku? Ahahahah" kata Harry dengan megahnya.

Tiba-tiba pintu dibuka dengan kuatnya dan Harry dilempang oleh pintu itu dan terus melekat ke dinding. "Auchhh!!" Kata kami semua. Sebernanya, kami dah agak benda ini akan berlaku..... Ahahahah.

"Sapa yang suka sangat main ketuk-ketuk pintu nihh!!" Kata cikgu justin.
"Maaf menganggu cikgu" kata aku. "Ohhh, kamu semua. Ada apa nak jumpa cikgu ni?" Tanya cikgu justin. "Emm, kami dah buat keputusan untuk join cikgu pergi berkhemah dihutan. Boleh tak kami nak join?" Kata aku lagi.

"Boleh je!!!! Lagi ramai lagi bagus!. Kalau tak cikgu and anak buah cikgu jelah yang pergi. Jumpa besok. Pukul 7:00 pagi kat depan sekolah. Cikgu ambik & kita gerak sama-sama" jawab Cikgu Justin. "Baiklah! Cikgu. Terima kasih" kata kami serentak. "Sama-sama" jawab cikgu Justin lagi dan terus kembali kedalam biliknya semula.

Kami pun menutup kembali pintu itu dan baru kami perasan yang Harry masih melekat di dinding dengan muka yang mempunyai kesan kemerah-merahan dan lubang hidung yang kembang lalu mengeluarkan cecair berwarna hijau&merah . "Eeeeeee, yekkkk" kata Ariana.

Harry? Muka dia takyah cakaplah dah macam katak kodok. Takkk, lagi teruk lagi dari katak kodok. Ahahahah.

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now