Chapter 8

557 38 4
                                    


"Kita kena cari diorang!!!!" Kata Harry dengan nada marah. "Tapi nak cari macam mana?" Soal Alan.

"Ehhh, ada kesan darah?!" Kata aku. "Apa kata kita ikut jejak kesan darah ini?" Ajak Alan. "Ohky, jom!" Jawab Harry lalu terus mempercepatkan langkahnya.

*********

2 jam kemudian....

"Dah lama, kita ikut jejak darah ni tapi tetap tak jumpa?" Kata Alan. "Korang perasaan tak yang kita asyik lalu jalan yang sama?" Soal aku. "Ha'ah, aku pun perasaan!" Kata Alan.

"Kita dah sesat!! Kita takkan dapat pusing balik! Takguna! WOI! KALAU KAU BERANI, MUNCULKAN DIRI KAULAH! TAK PERLU MENYOROK. HAAA! NAMPAK SANGAT KAU TAKUT." Tengking Harry sambil tersenyum sinis.

"Woi, Harry apa kau buat? Kau tak takut ke kalau tetiba dia muncul?" Soal Alan perlahan. "Haa! Apa nak takut? Cuba kau tengok dia pun tak berani nak keluar dari tempat persembunyian dia." Jawab Harry. Tiba-tiba.....

Dushhhhhhhh!!!!!

Satu mayat jatuh dari atas dan terus mendarat ke tanah dengan kuat.

"MAYAT!!!!!" Jerit aku takut.

Harry, Alan&Aku berjalan menghampiri badan yang sudah tidak bernyawa itu. Perlahan-lahan Harry menolak badan itu. Dan....

Terpamparlah muka Cikgu Justin. "Arghhhhhhhhhh!!!" Jeritku lagi.

Mayat Cikgu Justin sangat ngeri. Tubunya yang melencur seperti disimbah air panas yang mendidih. Biji mata yang tersembul keluar. Mulut yang mengeluarkan buih banyak seperti terkena racun. Rambut yang sudah tiada, mungkin rambut hilang punca tindak balas dari racun yang diminum dan kepala yang berdarah.

"Erghhh, tutup mayat dia" kata Alan dengan nada cemas.

"Mana Nicki?" Soal aku. "Kalau Mayat Cikgu Justin ada katsini pasti Nicki pun ada dekat dengan sini...." jawab Harry. "Kalau camtu, jom pergi cari Nicki" ajak Alan.

"Jappppp!" Kata aku. "Kenapa?" Soal Alan. "Cuba kau bukak balik mayat Cikgu justin" mintaku. "Aduhhhh, Asal lakk? Aku tak bolehlah nak tengok mayat ini. Nanti aku mabuk!" Pujuk Alan supaya aku tidak menyuruhnya bukak. "Bukak jelah!!" Kata aku lagi.

"Yelahh" Jawab Alan sambil menarik kain yang menutupi mayat itu dengan malas. "Haaa, dahh. Asal?" Soal Alan.

"Hirisan yang sama, tapi kali ini..." kata aku sambil membelek bentuk hirisan yang berada diatas badan mayat tersebut. "Hirisan? Hirisan apa?" Soal Harry. "Hirisan yang berbentuk seperti huruf....huruf E!" Jawab aku dengan yakin. "Haaaaa?!"

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now