Chapter 13

819 31 7
                                    


"Ladies first" Kata harry sambil menghalakan tangan kedepan. Aku hanya tergelak kecil melihat Harry.

Tapppp tapppp tappppp tapppp...

Kami mula bergerak. Ketika itu suasana menjadi sunyi, hanya kedengaran bunyi cengkerik didalam semak-samun.

Aku mula berasa tidak sedap hati...

Tidak lagi kedengaran tapak kaki yang mengikuti langkahku. Tetapi, Aku tetap meneruskan langkah. Tiga langkah seterusnya, aku terus berhenti.

Patutkah, aku pusing kebelakang dan melihat?

Ye, Aku patut!

Aku pusing kebelakang sambil berkata. "Awak..." panggilku.

Tiada orang,
Tiada bayang,
Semua kelihatan gelap...

***********

Aku membuka mata. Terasa perit dibahagian tengkukku. "Aku katmana ni?" Soal aku. Semua kelihatan tidak berapa jelas.

Shikkkkkkkkk

Kedengaran bunyi orang menghidupkan mancis. Tiba-tiba..

Api mula marak! Semua kelihatan jelas. "Arghhhhhhhhh!" Jeritku. Setitis demi setitis air mataku mula jatuh membasahi pipi.

Terpampar dihadapanku, Jasad yang sudah tidak bernyawa tergantung diatas setiap satu papan yang berdiri tegak diatas tanah.

Dan....Aku kenal sangat setiap jasad yang sudah tidak bernyawa itu....

Ianya adalah jasad rakan-rakanku! Termasuklah jasad......NICKI

Mayat Nicki. Kepalanya kelihatan hancur berkecai seperti ditembak berkali-kali dibahagian kepala. Kejam! Kejam untuk seorang budak baik yang tidak berdosa seperti Nicki.

Mayat Harry. Terdapat kesan jerutan dibahagian lehernya. Ia seperti sedang melawan. Terdapat juga kesan cucukkan yang tepat kearah jantungnya. Dadanya berlubang...
Nampak sekali dengan jelas, jantungnya ditarik keluar hidup-hidup! Jantungnya dipaku dibahagian kepala.

"DEVIL?" Satu perkataan yang hanya keluar dari mulutku. Setiap satu mayat mempunya hirisan berbentuk huruf dan apabila digabungkan...

Ia menjadi satu perkataan. Iaitu..

D E V I L

"Ye, ianya adalah DEVIL" kata si dia.

Tiba-tiba, sesusuk tubuh keluar dari sebalik semak-samun itu. "Siapa kau?!" Tanya aku dengan nada marah. "Siapa aku?" Ulangnya pula. Perlahan-lahan dia membuka topengnya.

***********

"Tak mungkin!!!" Jeritku.

Mesti korang nak tahu bukan siapakah 'Si Dia'? Cuba korang teka. Mesti tidak dapat lagi? Mehhh, aku bagitahu, dia adalah....

ALAN.

"Ia memang aku......ALAN." Jawab Alan dengan selamba. "Bukan kau dah mati? Aku nampak sendiri dengan mata kepala aku macam mana kau mati!" Soal aku. "Hanya kuasa luar yang mampu membantu kita untuk terus hidup-" kata Alan lalu tersenyum sinis."kau memang iblis!" Jawab aku. "Hehh, ternyata kau bodoh Roses.." kata Alan lalu terus menarik scarf yang menutup lehernya.

Tiada langsung kesan atau parut dibahagian lehernya. Semua kelihatan baik sahaja-

"Sanggup kau bunuh rakan-rakan kau sendiri? Kau memang tidak punya perasaan simpati! Kau dah gila ALAN!" Jerit aku dengan nada marah. "Rakan-rakan?" Ulangnya. "KAWAN tidak pernah wujud dalam kamus hidup aku" Kata Alan sambil tersenyum sinis.

"kenapa kau buat semua ini?" Tanya aku dengan suara serakku. "Bukankah ini yang kau mahukan? Aku sudah tunaikan semua permintaan kau. Aku dah hapuskan orang yang selalu melukakan hati kau Roses" jawab Alan.

"Aku tidak pernah meminta apa-apa dari kau! Aku tanya sekali lagi, kenapa kau buat semua ini? Alan jawab pertanyaan aku!" Jerit aku dengan nada marah.

"Sebab aku sayangkan kau, Aku cintakan kau Roses.." Jawab Alan. "Haaa?" Soal aku. "Kau tak percaya kata-kataku? Aku ada bukti untuk tunjukkan yang aku sayang gila dekat kau Roses!" Kata Alan lalu terus mengeluarkan sesuatu dari dalam poketnya.

Ianya merupakan, photo aku dan juga pakaian dalamku. Photo aku mandi, memakai baju dan banyak lagi. Semuanya ada diatas tangannya.

"Kau!!!!!! Lelaki takguna" kataku dengan nada marah.

Pangggggggggggg!!!!!

Satu tamparan kuat tepat mengena pipi kiri Alan. "Hehhhh, berani kau tampar aku? Kau memang cari nahas!" Kata Alan pula.

Alan terus menolakku. Aku jatuh keatas tanah, aku cuba melarikan diri tetapi kudratku tidak berdaya. Aku meronta sekuat hati. Alan terus mencium leherku dengan rakusnya. Nafsunya mula membuak! Pakaian aku dikoyakkan.

************

Beberapa minit kemudian,

Aku terbaring, tidak berdaya. Tanpa seurat benang pun dibadanku. Perlahan aku membuka mata lalu terus memandang langit.

"Aku akan tetap sayangkan kau Roses. Selamat tinggal Cintaku.." kata Alan sambil mengusap lembut daguku.

Bangg!!!!!!Banggg!!!!Bangggg!!!!

Tembakan tepat menebus kepalaku dan semuanya kelihatan gelap semula.

********

Api membara dengan sangat marak sehingga dapat menyinari hutan yang gelap itu.

Alan melangkah keluar dari hutan,

"Biarlah yang menjadi saksi pembunuhan ini hanyalah haiwan, langit, tumbuhan hijau disekeliling dan yang maha Esa. Biar ia terus menjadi tanda tanya.... Aku harap korang aman disana. Selamat tinggal kawanku~" kata Alan sebelum terus beredar dari situ.

-Tamat-

[ Finally, my second story is completed!!!! . Jangan lupa Vote&Comment , Hope you guys enjoy~ . Byeeeee 💖 ]

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now