Chapter 3

824 41 0
                                    


Semasa dalam perjalanan. Aku hanya merenung keluar tingkap sambil menghayati permandangan yang sangat indah didepan mataku. Yang lain? Diorang tidur. Kesian Cikgu Justin tiada teman untuk berborak. Mesti dia bosan...

"Cantik permandangan kat luar ini" kata aku kepada Cikgu Justin. "Emm, memang cantik pun, Cikgu selalu kesini. Berkhemah bersama keluarga." Jawab Cikgu Justin. "Ohhhh, Patutlah..." kata aku. "Kamu rehatlah dulu, sebab lepas ini kita kena mendaki gunung untuk sampai ke tempat berkhemah. Takut penat nanti" kata Cikgu Justin pula. "Emm, baiklahh.." kata aku lalu melelapkan mata aku.

***********

"Bangun!!!! Kita dah sampai" jerit seseorang dari luar. Aku kenal sangat suara siapa itu. Dia adalah Ariana.

"Ahhhhhh, leganya dapat tidur" kata aku lalu mengeliatkan badan. "Lega?" Kata seseorang. "Mestilah!" Kata Aku lalu terus pusing kekiri. "Sakit bahu saya tau! Kepala awak tuh dah lah berat macam batu besar, lenguh bahu saya" kata Harry sambil memicit bahunya.

"Ohhh, sorry. Saya tak perasaan yang saya sandar kat bahu awak" kata aku serba salah. "Ahahahah, takpe. Kalau pasal awak, saya rela buat apa sahaja" kata Harry. "Eiiiiiii" jawab aku sambil menumbuk bahunya. "Awwww!" Jerit Harry menahan sakit. "Sorry!" Kata aku lalu terus mengurut bahunya. "Hemm, sedapnya awak urut. Makin membuak nafsu saya. Hehhehehe" kata Harry. "Awak ni notylahh" jawab aku pula.

"Udah-udahlah bersweet kat dalam kereta itu. Meh, makan" ajak Alan. "Kau ni potong stimlah!" Kata Harry. "Erghhh, aku takde masa nak kacau kau. Ini pun Cikgu yang suruh panggil makan. Dah, cepat keluar!" Jawab Alan. "Yelahhh".

**********
"Semua dah makan dan tukar pakaian? Sebab, Kita dah nak start mendaki ini" soal Cikgu Justin. "Dahh!!!!" Jawab kami. "Dengar arahan saya dan jangan buat benda yang saya tidak suruh buat. Faham?" Tanya cikgu Justin lagi. "Faham, Cikgu!" Jawab kami. "Baiklah, Kita start mendaki sekarang. Ikut belakang saya. Ohky, jom!" Ajak Cikgu Justin. Lalu melangkah kedepan. Kami hanya mengikuti langkah cikgu dari belakang.

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now