6:30 pagi"Sorry, korang. Aku terlambat sebab.." tahu tak kenapa aku tidak menghabiskan ayat aku?
Aku rasa nak tergelak tengok muka diorang semua. Dah macam kera busukk. Ahahahahhah. Muka tidak bermaya. Mesti tidak pernah bangun awal pagi. Dengan rambut kusut-masai. Pakaian diorang takyah cakaplah.
Ariana. Baju warna purple, seluar warna kuning. Muka dia...Ahahahahah. gincu bawah mata, eyeliner atas dahi, bedak kat atas rambut..... aduhaiii
Harry. Emmm, pakaian dia ohky...
But, kat dalam mulut dia still ada berus gigi and paling teruk atas kepala dia patutnya topi. Tetapi dia pakai boxer dia atas kepala dia.....Aduhai. Kasut dia? Dia tidak pakai kasut tapi dia pakai selipar tandas... Ahahahahha.Alan. Baju warna pink, seluar warna hitam. Pakaian dia ohky. But! Ish-ish-ish. Boxer dekat luar seluar. Dahlah boxer warna hijau terang siap ada corak lagi. Nak tahu corak apa? Corak bunga-bunga.
"Ahahahah, Kau ini dah kenapa? Nak sangat jadi superman haa Alan? Hemmmm, korang ni" Kata aku sambil mengelengkan kepala.
**********
7:25 pagi
"Aduhhh, mana cikgu ni? Penatlah tunggu. Baik aku tidur dekat rumah lagi bagus!" Kata Ariana. "Emm, samalah, lagi bagus sambung tidur" kata Harry pula. "Alah, sabarlah.." pujuk aku. "Aku nak tidur...." kata Alan pula lalu terus sambung tidur kembali.
"Ehhhh! Itu bukan kereta cikgu justin kah?" Soal aku. "Haaa! Betul lah tu!" Kata Ariana pula. "Weh, Alan bangunlah! Cikgu justin dah sampai." Kejut Harry sambil mengoyangkan bahu Alan. "Betul?! Mana?" Tanya Alan lalu terus bangun.
"Tuhhh...jomlah" jawab Harry.
Diorang pun mengangkat beg diorang dan letaknya didalam bonet belakang kereta cikgu justin.
"Sorry, cikgu lambat sikit.." kata cikgu. "Cikgu tahu tak kami..." belum sempat Alan menghabiskan ayatnya Harry terus menekup mulutnya dan Aku terus memotonya. "Takpe, cikgu. Kami pun sebernanye baru sampai. Heheheheh" jawab aku. "Whatt? Kita dah lama sampai ohky?!" Soal Alan. "Shuttttt!" Kata aku. "K,fine" jawab Alan.
"Ohhh..Btw, cikgu nak kenalkan. Ini anak buah cikgu, Nicki." Kata cikgu. "Hai, Nicki" tegur kitorang serentak. "Hai" jawab Nicki lalu sambung bermain games didalam PSPnya. "Maaflah, anak buah cikgu ini tak banyak cakap sangat..." kata cikgu justin. "Takpe!" Jawab aku sambil tersenyum.
"Kita gerak sekarang. Ready?" Soal Cikgu justin. "Ready!" Jerit kami di belakang. "Baiklah!" Kata Cikgu justin lalu terus bergerak.
YOU ARE READING
☠ T H E D E V I L
Short Story[MALAY] ❝ you'll not be separated from my clutches , darling ! ❞ + "Devil" is a word that can change your life beautiful to horror. Want to know? Welcome to read.