Chapter 12

489 33 0
                                    


Aku&Harry melangkah dengan lebih cepat. Kami semakin hampir dengan Alan. Aku ternampak sesusuk tubuh terduduk di semak-samun itu.

"Alan?" Panggilku. "Harry?Roses?" Soal Alan. "Alan!!!!!" Jerit kami dan terus menghampiri Alan. Alan hanya melemparkan senyuman manis. "Kau tetap kawan baik aku buat selamanya Harry" kata Alan.

Dengan satu langkah sahaja. Tiba-tiba....

Shukkkkkkkkkkkkk

Anak panah tepat menebus leher Alan. Alan rebah ketanah. "Haaaaaa! Alan!!!!!" Jerit Harry. Lutut terasa berat, dengan serta-merta Harry melutut ketanah. Terasa perit hati apabila melihat kawan karibnya mati dihadapan...

"Alan!!!!!!!!!" Jerit Harry lagi. Air mata mula jatuh membasahi pipinya. Aku hanya mampu melihat....

*******

"Harry....jom gerak? Kita kena keluar dari hutan ini dahulu. Besok kita bawa mayat-mayat ni keluar" pujuk aku. "Ba...baiklah" kata Harry perlahan. Aku membantu Harry untuk bangun.

"Kejap! Nicki mana?" Soal aku. "Haaa, Nicki mana? Mungkin dia masih selamat! Mari cari dia!" Ajak Harry.

"Jom!!!" Jawabku lalu terus menarik tangan Harry. Tetapi Harry masih tidak bergerak. "Kenapa ni?" Soal aku.

"Saya tahu awak dah nampak dan dengar perbualan saya bersama Ariana time di air terjun itu. Pasti hati awak sakit bukan? Satu perkara sahaja saya nak bagitahu...." Kata Harry. "Ohhhh, takdelah! Saya tak ambil hati pun. Apa awak nak bagitahu?" Kataku sambil tersenyum pahit.

"Saya mula jatuh cinta dekat awak." Kata Harry lagi. Aku terdiam kaku. Harry memelukku dengan erat. Bibir Harry semakin dekat dengan bibirku. Makin lama, makin dekat...
Satu ciuman diberikan. Aku hanya memejamkan mata.

Selang beberapa minit. Harry melepaskan dakapannya. "Aku pun sayangkan kau Harry." Jawab aku sambil tersenyum manis. "Baiklah, jom kita cari Nicki dan keluar dari Hutan ini!" Kata Harry sambil tersenyum lebar.

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now