Chapter 10

525 38 0
                                    


"Roses jatuh!!!!!" Jerit Alan. "Biar aku pergi selamatkan dia!" Jawab Harry lalu terus terjun kedalam sungai yang deras itu. "Hati-hati!!!!" Jerit Alan dari jauh.

***********

"TOLONG!!!!" Jerit aku lalu terus terjunam kedalam dasar laut yang dalam.

Badan aku semakin kedalam.
Aku tidak dapat bertahan lagi! aku teringat kenangan manisku bersama Harry......

Aku tersenyum. Aku redha dengan apa yang berlaku. "Aku tetap sayangkan kau Harry......" kataku didalam hati. Setitis demi setitis air mataku jatuh, Nafas semakin berkurangan.....

Ketika itu juga, aku ternampak kelibat seseorang yang semakin menghampiri tubuhku yang layu kedalam. Mukanya kurang jelas... Aku perhatikan lagi. Dengan kudrat yang masih ada aku cuba, cuba bertahan...

"Ianya adalah Harry...." aku tersenyum gembira. Tiba-tiba semuanya kelihatan gelap....

***********

"Roses!!!!!" Jerit seseorang. "Aku macam kenal suara itu?" Kataku. "Roses!!!!! Bangun!" Kata suara itu lagi. "Ianya suara.......suara Harry!!!!" Jawabku lalu terus tersedar.

"Hemmmm! Khoog,khoog,ehem" terbeliak mataku. aku tersedar lalu terus terbatuk seperti ayam jantan berkokok. "Aduhh, sakitnya tekak..." ngaduku lalu terus mengurut leher.

"Nasib baik! Awak selamat Roses! Saya pikir tadi awak dah matilah!!!!!" Jerit Harry lalu terus memelukku dengan erat. Aku terkedu.....

"Hahahahahha, takperlu risau saya masih hidup lagi! Sayakan kuat." Jawab aku. "Banyaklah punya kuat!" Kata Harry lalu terus menolak sedikit kepalaku. "Hehhehehehe" senyumku.

************

"Btw, kita katmana ni?" Soal aku. "Entahlah? Kita dah tersesat jauh ni..lagipun kita terpisah dengan Alan&Nicki tadi time awak terjatuh." Jawab Harry.  "Ohhhhh~ dahlah jom gerak sekarang!" Ajakku. "Gerak kemana?..." Soal Harry. "Pergi cari Alan&Nicki lahh" Kataku sambil tersenyum manis.

"Alahhhh, penatlah! Lagipun, awak tuhh belum pulih sepenuhnya lagi... dah nak gerak?" Tanya Harry lagi. "Takpe, saya dah sihat!!!" Jeritku lalu terus tarik tangan Harry dan menerus perjalan. Harry hanya mampu melangkah dengan malasnya.

"Dia comel! Aku tak sanggup kehilangan dia...kalau diberi peluang biar aku yang pergi dahulu...aku tak sanggup pendam perasaan perit jika kehilangan dia. Malam yang sungguh mengembirakan" kataku didalam hati sambil tersenyum sinis.

☠ T H E D E V I L Where stories live. Discover now