7:30 Malam"Sampai pun.." kata Alan tercunggap-cunggap menahan penat. "Ohky, Semua rehatlah dulu, Mesti penat. Biar cikgu, Harry&Alan pasang khemah." Kata Cikgu Justin pula. "Alah, baru pikir nak rehattttt" keluh Alan.
"Kau duduk sini. Jangan gerak-gerak. Kaki kau tu tak baik lagi. Faham?" Kata Harry kepada Ariana. "Yelahhh.." balas Ariana. "Hmm, Alan dah cepat bangun tolong aku pasang khemah!" Arah Harry dengan tegas.
"Wowww, cantiknya air terjun ini!!!" Jerit aku teruja. Terasa hilang semua perit yang berada di kakiku ini. Indahhhhh, aku tidak tahu nak described macam mana. Terlampau indah. Aku bagai dikayangan....
***********
8:00 Malam
Selasai pasang khemah, meletakkan barang dan mandi. Kitorang pun keluar untuk makan.
Selepas makan, aku berjalan untuk mengambil angin. Ketika itu aku ternampak sesuatu yang boleh menghancurkan hatiku....
Harry&Ariana sedang bercumbuan.
Aku menyorok disebalik semak-samun itu sambil memerhati mereka. Sebak hati aku ketika itu.
"Aku still sayangkan engkau Harry.. aku tak boleh melupakan kau." kata Ariana.
"Aku pun masih sayangkan kau Ariana tapi..." balas Harry.
"Tapi apa?" Soal Ariana.
"Macam mana pula dengan Roses? Takkan aku nak sakiti hatinya.." Kata Harry.
"Roses? Bukan kau pernah cakap yang engkau tak pernah mencintai dia! Kau just anggap dia sebagai adik kau sendiri sahaja. Tak lebih dari itu?." Jawab Ariana.
"Aku tak sanggup melihat hati Roses hancur, aku kesiankan dia" kata Harry lagi.
"Hati aku memang dah hancur Harry..." kata aku didalam hati.
"Maafkan aku Ariana. Aku tidak boleh kembali kepada kau lagi. Ini pun untuk kebaikan kita, Ariana. Selamat tinggal." Kata Harry lagi lalu terus beredar dari situ.
Beberapa minit kemudian. Ariana pun beredar dari situ. Aku keluar dari tempat persembunyian aku dan beredar juga.
********
12:00 Malam
"Kau ada apa nak jumpa aku? Malam-malam buta ni?" Kata Ariana. "Aku datang jumpa kau sebab aku ingin hilangkan perasaan sedih kau itu dengan.." kata si dia.
"Dengan apa?" Soal Ariana. "Dengan dendam..." kata si dia sambil tersenyum sinis. "Haaa? Maksud kau?" Soal Ariana lagi untuk kepastian. "Kau nak hidup bahagia bersama Harry bukan?" Soal si dia pula.
"Yuppp, tapi..." jawab Ariana. "Tapi dia menggangu hubungan kau dan Harry bukan?" Kata si dia. "Nak aku tolong hapuskan dia? Supaya kau boleh bersama Harry semula? Kata si dia. "Hapuskan???" Soal Ariana lagi. "Kau tak bodoh Ariana, kau faham maksud aku..." jawab si dia.
YOU ARE READING
☠ T H E D E V I L
Short Story[MALAY] ❝ you'll not be separated from my clutches , darling ! ❞ + "Devil" is a word that can change your life beautiful to horror. Want to know? Welcome to read.