Fara: SEVENTEEN?
Bora bersungguh-sungguh menggangguk.
Fara: Tak, tak kenal.
Fara menjawab acuh tidak acuh. Fara memeriksa kandungan mesejnya. Dia mendapat mesej baru dari ayahnya.
~ Fara-ya~! Balik ni singgah office ayah tau. Ada hal penting! ~
Fara mematikan telefonnya tanpa membalas mesej ayahnya.
Bora: Takkan awak tak kenal? Diorang baru lagi debut tapi dah cukup popular. Lagipon diorang di bawah syarikat ayah awak!
Fara: Saya tak suka ambil tahu.Bora mencebik. Dia memang sudah terbiasa dengan perangai Fara itu. Disebabkan perangai Fara yang itulah membuatkan Fara tidak mempunyai kawan selain daripada Bora.
Bora: Nak tak, hujung minggu ni awak teman saya pergi fan meeting SEVENTEEN?
Fara: Saya tak berminat nak jumpa mana-mana artis.
Bora: Ahh..! Ruginya awak! Kalau awak nak tahu, saya jealous dengan awak! Awak anak kepada CEO syarikat hiburan. Kalau saya jadi awak,..
Fara: Saya nak bagitau yang hari ni saya tak dapat balik dengan awak.Fara memotong kata-kata Bora.
Bora: Awak ni.. selalu macam tu..
Fara: Macam mana?
Bora: Suka potong cakap saya!
Fara: Saya bagitau sebelum saya lupa.Loceng habis waktu sekolah mula kedengaran.
Fara: Jadi, saya balik dulu.
Fara terus keluar dari kelas itu meninggalkan Bora yang masih muncung sejengkal.
Fara: Awak yang banyak sangat bercakap.
*****
Fara berjalan memasuki pintu bangunan mewah yang berdiri megah. Itu ialah syarikat ayahnya. Kadang-kadang dia berasa bangga dengan kejayaan ayahnya.
Ayahnya telah bekerja keras untuk dirinya semenjak dirinya kehilangan separuh kasih sayang akibat kematian ibunya dalam sebuah kemalangan yang turut membabitkan dirinya. Dia bersyukur kerana dalam kemalangan itu, hanya dirinya bersama seorang wanita lain sahaja yang terselamat.
Fara berjalan memasuki lif lalu menekan butang lif yang berfungsi untuk menutup lif. Tiba-tiba dia terdengar suara jeritan seseorang.???: Chakamaaal!!!
Fara tersentak. Dia nampak lelaki itu sedang berusaha lari sekuat hati untuk masuk ke dalam lif itu sebelum pintu lif tertutup.
Jarak pintu lif itu sebelum tertutup hanyalah sejengkal. Lelaki itu sempat memegang pintu lif itu.Fara: Tangan awak!!!
Fara menepis kuat tangan lelaki itu menyebabkan lelaki itu melepaskan genggamannya. Pintu lif itu tertutup. Fara mengeluh kecil. Dia menekan butang untuk membuka pintu lif.
Pintu lif terbuka dan kelihatan lelaki itu sedang mengusap-usap tangannya yang kuat ditepis Fara tadi. Dia masuk ke dalam lif itu dan lif itu pon bergerak.???: Kamsahmnida, prihatin tentang tangan saya.
Fara: Awak tau kan awak boleh je tekan butang lif tu tadi?
???: Saya minta maaf.Fara naik menyampah.
Fara: Kenapa perlu minta maaf?
*****
Pintu lif terbuka dan Fara terus menuju ke pejabat ayahnya. Pintu diketuk beberapa kali lalu dibuka. Fara tergamam.
Fara: Penuhnya! Nasib baiklah office appa besar!
Mr.Song menyedari kehadiran Fara lalu menyambut baik anaknya.
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning