Bonus pt.2

1.7K 97 15
                                    

S.coups: Kami semua nampak awak tadi.
Fara: Coolkan?
S.coups: Awak janganlah paksa diri awak. Kadang-kadang saya tak suka kelebihan awak tu. Dengan kelebihan awak, awak membahayakan diri awak.
Fara: Kalau bukan saya, siapa lagi?

Fara tersenyum memandang S.coups.

Fara: Kelebihan saya merupakan satu anugerah. Saya dah selamatkan 2 nyawa dengan kelebihan saya. Kalau betul awak risaukan saya, di mana awak ketika saya perlukan awak?

S.coups terdiam.

S.coups: Mianhei. Saya..
Fara: Tak perlu minta maaf. Saya fahami awak sebagai seorang idol. Saya juga dah boleh jaga diri saya sendiri.

Fara menggenggam erat tangan S.coups.

Fara: Saya minta diri dulu. Saya nak jumpa Bora.

S.coups melihat Fara berlalu pergi.

*****

Bora: Kamsahamnida.

Roh Bora melutut di hadapan Fara. Fara segera mencangkung untuk mendapatkan Bora.

Fara: Tak perlulah sampai melutut. Itu memang dah jadi tugas saya sebagai seorang kawan.

Mereka berdua duduk di kerusi bersebelahan Bora yang terbaring kaku di atas katil.

Fara: Bila awak nak sedar?
Bora: Kalau boleh saya tak nak sedar.
Fara: Wae?
Bora: Kalau saya sedar, memori roh saya takkan kekal kan?
Fara: Ouwh. Jadi, awak dah tau?
Bora: Awak tetap nak saya sedar? Awak masih nakkan saya yang suka buli awak?
Fara: Itu takdir saya.
Bora: Mian.

Fara bangkit dari duduknya.

Fara: Saya pergi panggil Hoshi.

*****

Hoshi dan Bora berasa kekok.

Fara: Cakaplah!
Bora: Erm. Hoshi oppa. Saya sukakan oppa. Tapi bukan sebab oppa SEVENTEEN atau idol. Ianya sebab Hoshi oppa adalah diri oppa sendiri.

Fara memberitahu Hoshi tentang perkara yang dikatakan Bora tadi memandangkan Hoshi tidak dapat mendengar atau melihat roh Bora.

Hoshi: Kamsahamnida.

Dia menunduk 90° darjah lalu keluar dari wad itu. Bora tercengang.

Bora: Itu je?!
Fara: Dia malu tu.

Bora nampak kekecewaannya.

*****

S.coups: Kenapa risau semacam je ni?
Fara: Saya tak nampak Bora sepanjang hari ni.
S.coups: Pergilah jumpa dia kat wad.

Fara memandang S.coups lalu mengangguk lemah.

*****

Fara: Bora dah sedar?!

Sohyeon tersenyum mengangguk. Fara segera menaiki lif menuju ke wad Bora. Dia membuka pintu wad dengan hati berbunga-bunga.

Fara tersentak apabila ternampak Hyuna dan Seolhyun di sebelah katil Bora.

Seolhyun: Hey~ tengok siapa yang datang ni!
Hyuna: Buat apa datang sini?
Bora: Siapa yang benarkan dia masuk? KELUAR!

✔ sixth sense | cscWhere stories live. Discover now