9.

949 86 6
                                    

S.coups memasuki rumahnya.

S.coups: Hyung dah balik~!

Keadaan dalam rumah itu yang sangat sunyi membuatkan S.coups berasa curiga dan tidak sedap hati. Dia segera menuju ke bilik Fara.

Kelihatan Hoshi sedang nyenyak tidur di katil manakala Fara hanya tidur di sebelah katilnya. S.coups menepuk dahinya.

S.coups: Siapa yang jaga siapa ni?

S.coups memegang dahi Fara dan Hoshi.

S.coups: Fara dah sihat, Tapi Hoshi pulak yang demam.

S.coups menjentik dahi Hoshi.

S.coups: Menyusahkan orang betullah kau ni.

Hoshi menepis lembut tangan S.coups dalam tidurnya.

*****

S.coups terjaga dari tidurnya. Kelihatan dia terbaring di atas katil bersebelahan Hoshi. Dia memandang Hoshi di sebelahnya yang masih nyenyak tidur.

S.coups: Bila masa aku tidur atas katil?

Tiba-tiba Fara memasuki bilik itu.

Fara: Awak tidurlah. Awak demam tu. Saya yang letak awak atas katil.

S.coups merasa dahinya. Agak panas. S.coups memerhatikan Fara yang sedang bersiap-siap.

S.coups: Awak nak pergi sekolah ke?
Fara: Nae. Harini Bora datang.

S.coups kelihatan sayu.

Fara: Jangan risaulah. Nanti saya bagitau yang lain tentang awak berdua demam. Mianhae, saya terpaksa pergi.
S.coups: Jaga diri.

Fara tersenyum.

*****

Sesampainya Fara dan Dino di kelas, Fara terus menuju ke arah Bora yang sendirian. Bora berpura-pura tidak menyedari kedatangan Fara.

Fara: Bora. Apa nama mak awak?

Bora tidak melayan Fara.

Fara: Hey! Apa nama mak awak?!

Bora naik angin. Dia menghentak meja lalu menarik Fara supaya dekat dengannya.

Bora: Kau apahal nak sibuk hal orang?

Giliran Fara pula yang naik angin. Ikutkan hati nak je dia bantai Bora namun Dino segera menariknya pergi.

Dino menuju ke arah Bora. Dino mengetuk perlahan meja Bora untuk menarik perhatiannya. Bora yang mendongak tergamam. Dia pantas membetulkan rambut, baju, make-up dan sebagainya.

Bora: Nae~?

Bora melunak-lunakkan suaranya membuatkan Dino meneguk air liur.

Dino: Erm. Saya terpaksa tau apa nama mak awak?

Bora sudah cair dengan Dino.

Bora: Nama mak awak~? Eh, nama mak saya~? Ermm.. apa ek? Ah! Lee Sohyeon.

Dino terangguk-angguk.

✔ sixth sense | cscWhere stories live. Discover now