Bonus pt.1

926 82 9
                                    

Fara mendapat berita bahawa Sohyeon telah sedar dari komanya. Hatinya berbunga-bunga. Dia segera menuju ke hospital untuk berjumpa dengan Sohyeon.

*****

Sohyeon: Saya tak ingat apa-apa tentang awak.

Fara tercengang.

Fara: Saya yang selamatkan cik!
Sohyeon: Ouwh. Tentang budak perempuan itu ialah awak? Saya ada dengar polis bercerita. Apa pun, kamsahamnida kerana selamatkan saya dan anak saya.

Fara mengangguk lalu keluar dari wad itu. Dia sedih kerana Sohyeon tidak mengingatinya.

S.coups: Uljima. Satu hari nanti mesti dia akan ingat balik.

Fara tersenyum paksa.

*****

Fara terjaga dari tidur apabila terdengar nynyi bising dari dapur. Dia segera menuju ke dapur. Fara terkejut.

Fara: Bora?!

Roh Bora yang sedang bermain pisau menoleh ke arah Fara lalu tersenyum.

Bora: Annyeong~ Dah lama kita tak berjumpa.
Fara: Awak buat apa kat sini?
Bora: Saya dengar cerita awak boleh nampak roh. Saya datanglah sini. Saya bosan duduk dekat wad sana.
Fara: Awak fikir sini funfair?

Bora memandang sekeliling.

Bora: Rumah awak ke ni? Sangat besederhana.

Fara naik angin.

Fara: Choi Seungcheol!

Tidak lama kemudian, S.coups yang baru bangun tidur datang dalam keadaan mamai.

Bora: S.coups?!

Bora teruja. Fara memegang S.coups dan Bora terus hilang. Fara tersenyum gembira.

*****

S.coups bersarapan bersama Fara.

S.coups: Apa yang mengganggu awak semalam?
Fara: Lee Bora!

Fara menggenggam penumbuknya.

S.coups: Rilekslah, saya ada kan?

Fara tersenyum. Mereka berpandangan lama. Ketika sedang asyik, Bora memunculkan diri.

Bora: Hey! Nak join boleh?

Fara mengetap bibirnya.

Fara: Pergi.
Bora: Nak join!

Fara sudah geram. Dia mencapai kerusi lalu mengangkatnya. Bora segera menghilangkan diri sambil ketawa. S.coups menenangkan Fara.

S.coups: Kalau geram pon, takkan lah sampai nak campak kerusi?
Fara: Saya benci dia!

S.coups hanya tersenyum mengangkat bahu.

*****

Sohyeon: Saya dah mula kenal awak. Awak kawan baik anak saya, kan?
Fara: Itu dulu. Sekarang saya kawan baik dengan roh dia.
Sohyeon: Saya kagum dengan kebolehan awak.
Fara: Kamsahamnida.
Sohyeon: Jadi, Bora ada kacau awak?
Fara: Dia suka kacau saya waktu saya tidur! Dan ganggu saya waktu saya tengah bergembira! Dan.. dan..
Sohyeon: Nae?
Fara: Dan.. takde apa-apa.

✔ sixth sense | cscWhere stories live. Discover now