Hoshi membawa Fara ke tempat cantik yang menghadap sebuah tingkap yang amat besar. Pemandangan di situ amat cantik.
Mereka berdua termenung lama.
Fara: Cantiknya.
Hoshi: Sebagai mana cantiknya awak, kan?Fara memandang Hoshi pelik.
Hoshi: Saya dah rasakan yang kemalangan tu bukan salah awak. Jadi, saya nak minta maaf.
Fara: Sebagai mana saya yang awak anggap tak bersalah, macam tulah awak. Awak takde buat salah pada saya.Hoshi bersandar pada tingkap itu.
Hoshi: Awak tau.. masa tu awak sangat cool.
Fara: Awak tak bagitau pon saya tau.Mereka berdua tergelak.
Hoshi: Awak mesti dah tau, sampai sekarang saya masih sukakan awak, kan?
Fara tercengang.
Fara: Saya baru tau..
Hoshi menahan malu.
Hoshi: Nae. Saya sukakan awak.
Hoshi mengalihkan pandangannya ke arah lain kerana terlalu malu.
Fara: Tapi..
Hoshi: Tapi saya baru faham sekarang yang awak bukan milik dia. Awak milik dia. Saya sangat malu sekarang, jadi saya pergi dulu. Annyeong~Fara ditinggalkan sendirian. Dia tersenyum sendiri.
Sedang dia asyik termenung, tangan kanannya pantas ditarik lalu dia terpusing menghadap ke belakang.
Fara: S.coups!
S.coups menyandarkan Fara pada tingkap itu. Tangan kirinya diletakkan pada tingkap itu, betul-betul bersebelahan dengan telinga kanan Fara. Fara dipagari S.coups. Fara terkejut manakala S.coups tersenyum.
S.coups: Pertama kali saya dengar awak panggil saya S.coups.
Fara terketawa.
Fara: Awak pulak nak panggil saya apa?
S.coups: I'll call you mine.Mereka terdiam lama sebelum tergelak menahan malu.
Fara: Pandai pulak awak speaking.
S.coups: Teringat pulak awak yang dulu.
Fara: Yang kasar, yang tomboy, yang sombong..
S.coups: Yang ganas, yang penakut, yang tak Pandai menghargai jasa..
Fara: Yah!
S.coups: Sabarlah. Saya belum habis cakap lagi.
Fara: Okey. Saya dengar.S.coups berbisik di telinga Fara.
S.coups: Yang manis, yang comel, yang cantik, yang sukakan lesung pipi saya, yang datang cari saya bila rasa takut..
Fara tersenyum.
S.coups: Dan yang paling penting, Fara yang berjaya cuti hati saya.
Tiba-tiba..
Hiccup!
S.coups terkejut.
S.coups: Awak nampak?
Fara: Saya tak percaya dengan apa yang saya nampak.. saya nampak roh Bora..
S.coups: Bora?Fara tersenyum.
Fara: Sekarang hantu dah mula kejar saya.
S.coups tergelak lalu memeluk Fara.
S.coups: Awak dah tak nampak kan?
Fara: Tak. Takkan nampak.Fara membalas pelukan S.coups dengan erat.
Tanpa mereka berdua sedari, Mr.Song yang berada di sebaik tembok berhampiran memerhatikan mereka. Dia tersenyum gembira.
Click! Click!
Mr. Song menoleh lalu ternampak ahli SEVENTEEN yang sedang sibuk mengambil gambar Fara dan S.coups tanpa menyedari Mr. Song.
Tidak lama kemudian, Seungkwan menyedari Mr. Song. Dia mula gelabah.
Seungkwan: Psst! Psst! Tuan CEO pandanglah!
Semua terus menyorokkan telefon bimbit masing-masing lalu tersenyum ke arah Mr. Song.
Dokyeom: Hari yang indah ya, hari ni? Kan semua?
SEVENTEEN: Nae! Betul tu!Mr. Song tergelak.
Mr. Song: Saya tak kisah lah. Amik jelah.
Mereka semua kembali mengeluarkan telefon masing-masing.
Mr.Song: Pastikan awak hantar kesemua gambar tu kepada saya sekali.
Mereka semua tercengang sebelum tersenyum mengangguk.
*****
Fara: Kenapa saya takut sangat nak jumpa appa kali ni?
S.coups: Kita berdua baru nak bagitau hubungan kita berdua. Belum lagi nak jumpa mintak restu nak kahwin.S.coups memegang erat tangan Fara.
Fara: Kajya!
Mereka memasuki bilik pejabat Mr.Song. Mr.Song menyambut baik mereka berdua. Mereka bertiga duduk di kerusi yang disediakan.
S.coups: Hari ni, kami datang untuk bagitau yang..
Mata S.coups melilau sana-sini seperti iguana kerana terlalu malu untuk bertembung mata dengan Mr. Song. Matanya berhenti melilau tatkala ternampak suatu gambar yang diframekan berada di atas meja Mr. Song
S.coups: GAMBAR TU!!
S.coups menjerit tiba-tiba menyebabkan Mr. Song dan Fara yang sedang minum hampir tersembur minuman masing-masing. S.coups menunjuk ke arah gambar yang berada di atas meja itu. Mr. Song tersenyum.
Mr. Song: Oh! Gambar tu? Gambar yang awak dan Fara berpelukan di hospital?
Mr.Song mencapai gambar itu.
Mr. Song: Cantikkan gambar ni? Hoshi yang tolong amikkan gambar ni.
Fara: Appa semua dah tau hubungan kitorang?!
Mr.Song: Tanpa sengaja.Mr.Song tersenyum nakal. Pintu bilik diketuk. SEVENTEEN segera meluru masuk ke dalam.
SEVENTEEN: Surprise~!
Mereka semua ketawa gembira dengan tangan Fara dan S.coups yang berpegangan erat.
~thEnd~
Jangan kecam. Author Mmg x pndi buat ending. papepon, kpd yg membaca smpi sini.. author ucpkn terima kasih..yg duk tekan2 bintang cute kt bwh tu pon author ucpkn Terima kasih..
.
Bubye~
Stalk lah author ye~😚
💕
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning