Malam di dorm SEVENTEEN.
Hoshi: Dino-yah! Apa nama anak Tuan CEO tu?
Dino: Song Fara?
Hoshi: Ouwh.. Gumawo!
Dk: Wuut..wuut..ada orang dah jatuh cinta~!
Hoshi: Mana ada. Senyaplah!
Joshua: Kenapa nak tau pasal dia?
Hoshi: Nak berterima kasih kat dia.
Jeonghan: Sebab?
Hoshi: Dia dah selamatkan tangan saya daripada tersepit pintu lif.Semua tergelak. Hoshi sudah bengang.
Hoshi: Wae?!
Vernon: Lelaki jenis apa hyung ni.. diselamatkan oleh perempuan!
Hoshi: Tak semestinya lelaki tak boleh diselamatkan perempuan. Lagipon masa tu hyung terburu-buru. Tak tahan nak pergi tandas.
Dino: Tapi..dia tu agak sombong.Semua terangguk-angguk.
Wonwoo: Betul.. semalam nampak, cara dia pandang kita?
SEVENTEEN: Nampak~!
The8: Saya takut nak pandang dia.
Woozi: Dan.. agak tak logik dia tak kenal Dino yang sekelas dengan dia?Semua hanya menggangguk tanda setuju. S.coups yang hanya mendengar mula bersuara.
S.coups: Biarkan je dia. Fikir baik jelah. Dia ada cara dia. Kita ada cara kita. Dah malam, jom tidur.
Mereka semua pon masuk ke dalam bilik masing- masing.
*****
Hoshi: Dino-yah! Palli irreona~!
Hoshi menggoncangkan badan Dino menyebabkan Dino terjaga. Dino mengusap mukanya. Dia memandang Hoshi.
Dino: Hyung nak pergi mana? Awalnya bangun, bersiap bagai!
Hoshi tersengih.
Hoshi: Hari ni hyung sayangkan awak, jadi hyung nak hantar Dino pergi sekolah.
Dino: Hyung nak jumpa dia kan?Hoshi berpura-pura tidak mendengar.
Dino: Kalau hyung nak jumpa dia, baik hyung je yang gantikan saya pergi sekolah. Saya mengantuk!
Belum sempat Dino baring, Hoshi segera menarik kedua-dua telinga Dino.
Hoshi: Irreona!!!
Jun: Senyaplah.Mereka berdua terpandang Jun yang sedang mengigau lalu mereka berdua berpandangan.
*****
Hoshi dan Dino baru Tina di sekolah.
Hoshi: Mana dia, mana dia, mana dia?!
Dino: Sabarlah, hyung! Kita baru je masuk pasar sekolah.Mereka berdua berjaya menarik perhatian orang ramai di sekolah itu.
Sekelip mata sahaja mereka berdua dikepung sekumpulan gadis.1: Awak dari SEVENTEEN kan?!
2: Hoshi oppa! Dino oppa!
3: Saya CARAT!
4: Apa Hoshi oppa buat kat sini?!Hoshi dan Dino hanya tersenyum dan terangguk-angguk melayan peminatnya.
Fara baru tiba di sekolah itu. Dia ingin menuju ke kelas tetapi terbantut apabila ramai pelajar perempuan mengerumuni seseorang.
Dia turut tertarik apabila Bora turut menyertai pelajar perempuan tersebut. Fara ingin menuju ke arah Bora tetapi terbantut berbaik sahaja ramai orang semakin datang ke tempat itu. Dia terus menukar langkah ingin menuju ke kelasnya.
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning