S.coups kelihatan gelisah. Hoshi menyedarinya.
Hoshi: Hyung kenapa? Gelisah semacam.
S.coups: Hyung nak pergi tandas.Hoshi tersenyum.
Hoshi: Saya pon tengah risaukan dia.. sebab saya suka dia.
S.coups cuba berlagak tenang.
S.coups: Hyung risaukan dia bukan sebab hyung suka dia.. cuma hyung dipertanggungjawabkan untuk jaga dia.
CHOI SEUNGCHEOL!
S.coups terbangun. Dia segera berlari keluar dari bilik itu. Yang lain sudah tercengang.
Hoshi: Dia pergi tandas.
Hoshi cover lalu segera keluar mengejar S.coups.
Yang lain hanya mampu terkebil-kebil di situ melihat kelakuan mereka berdua.S.coups menuju ke studio tadi. Dia membuka pintu lalu mengeluh. Fara tiada di situ. Yang tinggal hanyalah handphone Fara.
S.coups segera mencari Fara di serata tempat dan akhirnya di rooftop.
S.coups membuka pintu rooftop. Di luar sedang hujan lebat. S.coups memandang sekeliling sebelum ternampak Fara yang sedang berjalan di atas tembok batu yang dijadikan pagar.
S.coups: Fara! Apa yang awak buat tu?! Turun dari situ! Awak boleh jatuh tergelincir!
S.coups segera berlari mendekati Fara. Mereka berdua sudah kebasahan. Fara menoleh ke arah S.coups lalu tersenyum manis.
S.coups: Sinilah! Turun!
S.coups cuba menggapai tangan Fara tetapi Fara mengelak. S.coups memandang Fara yang berdiri di atas tembok itu.
S.coups: Apa yang awak nak bu..
Fara terus terjun dari bangunan tingkat 5 itu. S.coups mencapai tangan Fara lalu menariknya dengan kuat.
Kepala Fara terhentak kuat di lantai. S.coups yang turut terbaring segera menuju ke arah Fara.
Hoshi: Hyung?!
Hoshi mendekati mereka berdua lalu menggoncangkan tubuh kecil milik Fara.
Hoshi: Dia dah pengsanlah, hyung.
S.coups: Untuk kali ketiga.*****
Dokyeom: Seriouslah?
Woozi: Dah 3 kali kot?
Hoshi: Baju dia basah.. nanti dia demam.
SEVENTEEN: Heyy!S.coups menyarungkan jaketnya kepada Fara.
S.coups: Dah, kajya!
*****
Fara memusing belakang lalu terlihat hantu yang selalu dilihatnya. Dia melangkah ke belakang lalu hendak berlari apabila lembaga itu semakin mendekatinya.
Jangan takut-
Kaki Fara seperti terlekat di situ.
Fara: Awak siapa?
Roh kepada manusia biasa-
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning