Pihak polis tiba bersama Bora di pulau itu lalu terus berjumpa dengan Fara dan SEVENTEEN.
Polis.1: Kami dapat laporan bahawa Lee Sohyeon berada di pulau ini, betul?
Fara mengangguk.
Polis.1: Kalau camtu, kami akan mulakan percarian untuk menjejaki Lee Sohyeon.
Mereka dipecahkan kepada beberapa kumpulan. Fara dimasukkan ke dalam kumpulan yang terdapat S.coups atas permintaan S.coups manakala Bora bersama Dino. Mereka memulakan percarian.
Tidak lama kemudian, walkie talkie yang digunakan oleh pihak polis untuk saling berhubung mulai kecoh akibat kehilangan Bora.
Polis.2: Lee Bora, disyaki hilang daripada kumpulan kami di dalam gelap malam ini.
Polis.1: Semua, berkumpul semula di tapak!*****
Semua sudah panik. Fara hanya terduduk lemah. Dia amat risaukan Bora. Tiba-tiba pihak polis bersuara.
Polis.1: Semua, sila bertenang! Jangan terlalu panik!
Polis.2: Harap semua tak terlalu risau. Kami ada pasangkan senser pada Bora sebelum benda buruk terjadi. Jadi, kami dapat menjejakinya menggunakan sistem GPS untuk mengetahui kedudukannya sekarang.Semua menarik nafas lega.
Polis.1: Jadi, Mari mulakan percarian Lee Bora pula!
Mereka semua mengikuti pihak polis yang berjalan mencari Bora menggunakan sistem GPS. Perjalanan mereka di dalam semak samun itu mengambil masa yang panjang akibat sudah larut malam.
Akhirnya mereka tiba di..
Fara: Sebuah gudang terbiar?
Fara terduduk akibat kepalanya yang tiba-tiba sakit.
Polis.2: Jadi, kita akan serbu tempat ni!
Polis.1: Awak nak ikut?
Fara: Saya.. kena ikut..!S.coups memandang Fara dengan pandangan tidak percaya.
Fara: Percayalah. Sohyeon perlukan saya. Ingatnnya bersambung dengan ingatan saya.
S.coups: Kami kena ikut!Polis itu mengangguk.
Mereka menyerbu tempat itu dengan polis di hadapan. S.coups membantu Fara untuk berjalan memasuki tempat itu memandangkan kepala Fara masih sakit.
Mereka semua kecoh apabila ternampak Sohyeon yang diikat pada kerusi dalam keadaan lemah. Hanya satu lampu yang digunakan untuk menerangi seluruh gudang itu.
Dino: Dia.. dah mati?
Fara: Ani. Dia, pengsan akibat didera.Kepala Fara bertambah sakit. S.coups memegang Fara semakin erat.
Pihak polis mendekati Sohyeon. Fara tertunduk lemah.
Fara: Jangan dekati dia!! Dia.. dipasang bom!
Mereka semua memandang Sohyeon. Seorang anggota polis memeriksanya.
Polis.3: Betul, tuan! Ada satu bom yang akan berfungsi kalau berlaku getaran.
Pihak polis kelihatan gelisah.
Polis.1: Kita tiada pakar bom sekarang. Untuk menunggu dia, mengambil masa yang lama.
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning