Fara menyedari terdapat sehelai nota di atas mejanya.
Pergi ke bilik stor sekarang jugak!
Fara membelek-belek nota itu lalu menuju ke bilik stor. Dia membuka pintu stor tanpa ragu-ragu. Kelihatan Bora sedang menunggunya. Fara berasa tidak sedap hati.
Bora menyambutnya dengan senyuman manis yang tampak ikhlas.
Bora: Betul ke yang awak cakap tentang mak saya tu?
Fara: Saya tak tipu.
Bora: Nae. Saya kenal awak. Walaupon awak kasar, Tapi awak jujur.
Fara: Ini pinjam dari hati ke?
Bora: Saya nak jumpa mak saya.Fara memandang Bora tepat ke matanya.
Bora: Agaknya kalau saya minta maaf dekat awak sekarang, awak maafkan ke?
Fara tergamam. Dia segera mendekati Bora.
Fara: Mestilah. Kalau awak nak tahu, sekarang mak awak amnesia. Yang dia ingat hanyalah awak. Mak awak sangat rindukan awak sekarang.
Serta-merta Fara ditampar Bora. Fara terdiam. Bora kelihatan marah.
Fara: Mwo..?
Bora: Berhenti merepeklah! Awak tak tau ke polis sendiri cakap yang mak saya dah mati! Dah takde!!Fara tergamam. Tiba-tiba Hyuna dan Seolhyun menuju masuk ke dalam bilik itu. Fara yang masih tidak menyedari kehadiran mereka berdua dipukul oleh Seolhyun menggunakan kayu besbol di belakang badannya. Fara tertiarap. Dia mengadu kesakitan.
Bora: Apa ni?! Saya ingatkan awak kuat!
Hyuna menarik Fara supaya bangun. Fara yang sudah lemah sempat menjeling tajam Bora yang berdiri di hadapannya.
Fara: Saya.. ingatkan..awak betul-betul nak.. minta.. maaf.
Bora: Hey! Apa salah saya sampai saya kena minta maaf?!
Bora memijak belakang Fara. Fara menjerit kesakitan.
Hyuna: Jeritlah! Takde siapa yang boleh dengar awak!
Fara menjeling mereka bertiga.
Seolhyun: Apa jeling-jeling?!
Bora: Orang macam ni kita kena berkasar!Bora mencapai gunting. Dua mendekati Fara yang bersandar pada dinding.
Fara: Apa.. awak nak buat..?
Bora: Erm. Katanya.. rambut awak sangat cantik.. Betul?Bora menarik kuat rambut Fara sehingga Fara terbaring mengiring. Dia mengetap giginya menahan kesakitan. Seolhyun dan Hyuna bertugas menahan Fara daripada meronta-ronta.
Bora tersengih. Dia mencapai segenggam rambut Fara lalu..
ZAPP!
Fara: Andwae..
Hiccup!
Hyuna: Eh? Dia tersedulah~
Bora, Seolhyun dan Hyuna ketawa menggedik. Fara sudah tersedu-sedu. Bora mencampakkan rambut di genggamannya itu tepat ke muka Fara. Fara masih merenung tajam mereka bertiga walaupon dalam keadaanya yang lemah itu.
YOU ARE READING
✔ sixth sense | csc
Fanfiction+ apabila hijab terbuka tanpa batasnya © a seventeen fanfiction series warning; ni story paling nub pernah aku ada jangan cakap aku tak bagi warning