BAB5:MAJLIS

1K 84 3
                                    

Dua hari berlalu dan tibalah hari perkahwinan antara hyo ngan taehyung.... Majlis disambut dengan sederhana kerana semua ahli keluarganya sahaja yg datang kerana tidak mahu semua orang tahu akan perkahwinan mereka...

S
K
I
P

Habis sahaja majlis tersebut hyo ngan v terus balik ke rumah hyo.... Ikut adat katanya...

Di ruang tamu...

Hyo duduk di sofa untuk melihat mama award...

Hyo:wooo... Exo.... Hah... Luhan... Chanyeol....

Puan song:hyo, kamu dah kawin ngan v kan... Lagipun v tu dari kumpulan bts... Kenapa taknak seport bts...

Hyo:biarlah... Bukan bagus sangat pun bts tu.... Jangan kecam author..author pun peminat bts lagi lagi vjin...

Puan song:tu hah v... Tengok banyak betul peminat dia... Kalau peminat dia tahu yg hyo ni isteri dia mesti hyo....

Hyo:kene kecam.... *terus memakan makanan ringan*...

10 minit sebelum persembahan mama award tamat....

Tuan song:hyo nanti ambik v dekat mama award tau...

Hyo:but... Why me..

Puan song:dia suami kamu... Pergi siap lagipun v nak kat balik tu...

Hyo:emmm... Menyusahkan aq lh budak tu*kata dalm hati*...

Hyo memandu kereta dan berlalu pergi ke mama award....

Di mama award...

Hyo masuk kedalam dan mencari kelibat v tetapi tidak kelihatan...

Tiba tiba hyo ternampak ramai orang berlari kearahnya dan semakin dekat.... Dan hyo pun terjatuh...

Hyo;:hish, buta punye yeoja...

Hyo melihat kebelakangnya kerana yeoja tersebut hanya memandang belakangnya dan alangkah terkejutnya hyo apabila kumpulan exo betul betul ade si belakang dia....

Ada tangan yg menghulur lalu hyo pun mencapi tangan terswbut dn bangun dari tempat dia terjatuh...

Hyo:malu siot.. *dalam hati*.....terima kasih....

Hyo mengangkat mukanya dn ternapak kyungsoo yg sedang senyum melihatnya....

Kyungsoo:are you okay...

Hyo:oh, saya okay... Terima kasih seba tolong...

Hyo terus pergi dari situ dan mencari v yg sudah lama menghilang....

Hyo ternampak kelibat bts yg sedang bergambar dengan peminat diaorang.....

Hyo:woi alien jom kita blik aq dah penat tunggu kau...

V:kejap ah ...aq tak habis lagi ni...

Hyo:tak de maknanya.... Kalau kau taknak balik jugak kau balik naik teksi aq pergi dulu... *hendak pergi dari situ kerana bising dengar orang memekak.....

V:*menarik tangan hyo dan membawa masuk kedalambilik menunggu bts... Ka

t situ tak de orang so diaorang tak kan terkantoi*...kaw ni tak reti sabar eh...aq nak jumpa abang aq jap...

Hyo:siapa,L ke..

V:haah kaw ade no phone dia sebab aq tak ambik kisah pasal abang aq ni....

Hyo:ade nah... Cepat sikit au...

V :hmm....*terus keluar dari bilik tersebut dan membuka phone hyo*.....oh dia letak nama aq alien eh....

V:mana L ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


V:mana L ni..... Hah ni dia... Terus mendail... Dia letak nama myungsoo rupanya... Patut tak jumpa...

Di dalam perbualan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di dalam perbualan...

V:hello hyung...

L:eh.. V ape kw wat kat phone hyo ni...

V:v kn suami dia so v pijam jap sebab nk call hyung lah...

L:ohh, hah nak ape....

V:hyung ikut omma ngan appa ke.  

L:hmm,hyung ikut kenapa...

V:lah yeke tapi kenapa hyung ikut...

L:hyung kene ikut sebab syarikat tu hyung ngan mark yg akan uruskan nnt...

V:oh yeke tak pelah... Ni hah... Bila hyung pi....

L:lusa gerak... So v kene hati²ye kat umah...

V:arrasso... Anyeong...

L:anyeongg... Hei v...

V:ape.  

L:hyo ok ak...

V:ok je....

L:oh ok bye.. 

V:bye.... Godnight...

L:hmm... You too...bye...

V:bye....

L:bye....

Xxx:bila nak habis kalau asik bye je...

V:sabarlah kau ni hyo... Dah lah hyung bye.... *terus matikan telephpne*

Hyo:dari tadi bye....bak sini phone tu... Ni hah aq tunggu kat luar... Kalau kau tk sampai dalam mase 10 minit aq terus blah....

V:hmm... Kau tunggu jelah nnt aq dtg...

      [End pov]

Hyo terus pi ke kereta dan menunggu v... Nasib baik v cepat dan mereka pun balik.......

Alamak dah nk habis idea.... Tq because reading and dont forget to vote. Haehehehehwh..... Speaking lah plk.... Bye.... But cite blm abis... Cite ni makin lama makin merapu....

that alien is my husband!!(complete)Where stories live. Discover now