Di rumah
V:hyo..saya bosanlah..jom jalan²..
Hyo:alah..malaslah..
V:please..
Hyo:tapi...
V:tak de tapi²..saya habis je kerje saya ni..saya nak tengok awak siap...*terus masuk pejabatnya di ruang atas*..
Hyo:tapi saya rasa tak sedap hati..*kata dalam hati*..
Hyo terus siap untuk keluar dengan v walaupun hainya meronta supaya tidak perlu ikut..tapi dia terpaksa sebab v tu suami dia...
1 jam kemudian..
V:hyo..dah siap ke belum...
Hyo:dah...v..
V:ape..
Hyo:saye rase tak sedap hatilah...
V:ape yg tak sedap hati pulak ni...dah jom..
Hyo:ok...
Di kereta..
Sunyi..tiada bunyi..yg hanya didengari adalah radio yg dibuka oleh hyo kerana malas hendak bercakap dengan v..sebab tak de topic yg best nak dicerita kan...takkan nak cite pasal cerita drama korea kot..dia bukannya suka sangat drama² ni...
V:hyo..kenapa ni..
Hyo:tak de pape..*kan aq cakap aq malas nak berbual*...
V:habistu kenapa diam je ni....
Hyo:entahlah..saya rase...
V:tak sedap hati...hyo..janganlah risau...
Hyo:hmm...
Tiba² ade seekor anjing melintas..
V terus mengelak tapi malangnya kereta yg dipandunya terlanggar pokok..V:hyo..uhuk..uhuk...
V nampak hyo disebelahnya telah berdarah teruk kerana hyo terlupa nak pakai tali pinggang....
V:hyo..bangun..sayang..*matanya terus tertutup kerana penat menahan sakit*...
Di hospital...
V POV
V membuka matanya lalu ternampak seorang lelaki yg lengkap berpakaian seperti doktor...
(Saya:dah tau dia pakai baju macam lengkap seperti doktor..sah² lah dia doktor...
V:kau ni..aq baru nak hayati bab aq..
Hyo:dah² lah tu...aq dah stanby ni nk lakon..
Say:saborlah...)V:doktor...mana isteri saya...
Doc:ehh..dah bangun dah..awalnya..mesti rindu isteri awak ni...
V:mana isteri saye doktor...
Doc:dia ok je..jgn risau...cuma dia...
V:dia ape doctor...
Doc:dia mengalami hentakan yg kuat..dia koma...tapi jangan risau...isteri encik takkan hilang ingatan...
V:dia di bilik mana doc....
Doc:dia di bilik S...sebelah bilik ni...
V:boleh saye jumpa dia...
Doc:boleh..tapi kalau tak larat jangan pergi sebab encik lemah lagi...
V:terima kasih doc....
V terus bangun dari katil lalu pergi kebilik hyo...
V:hyo....awak ok tak..saya mintak maaf..*memegang tangan hyo*.....maaf sebab tak dan dgar cakp awak...saya degil..*menangis didalam pelukan hyo*...hyo saya sayang awak...*lalu mencium bibir hyo dengan lembut selepas beberapa minit v melepaskan ciuman lalu dudk disebelah hyo*...maaf kan saya hyo...
Tiba² pintu wad hyo dibuka ..
V:korang...
(V pakai jaket ketika keluar untuk pergi ke bilik wad hyo)
Jinjin:hyung..hyung buat ape kat sini...
V:aq....
Jungkook:v hyung..kenapa hyung nangis macam hilang anak je...
V:sebenarnya macam ni...
Hai..maaf kalau banyak typo..sebab saya buat sambil dengar lagu bts..dan masa tgh wat cite ni tiba² keluar lak lagu boy with fun..so saya pun ikut nyanyi sampai saya pun tak tau macam mana nak eja pakaian...haha..saya suka part v ngan jin dalam lagu boy with funz...dan rap jhope pun saya suka..yg part minimanimo tu...hahah..so maaf klw banyak typo.....
YOU ARE READING
that alien is my husband!!(complete)
Fanfictionkisah hidup hyo yg malang kerana dipaksa kahwin umur muda kerana mak dan ayahnya akan pergi ke england selama 5 tahun dan ingin menyuruh hyo kahwin dgn budak yg perangai seperti alien dan sombong di kelasnya iaitu taehyung nama samarannya ialah v...