BAB8season2:JATUH CINTA KE

924 71 5
                                    

Hyo:Wei v bangunlah aq nak buat sarapan ni.....

V:hmm,kejaplah....*mengetatkan pelukannya*.....

Hyo:kw bangun...klw kw tak bagun aq tumbuk perut kw tu......

V:hmm,jangan lupa masak sedap²..........

Di dapur......

Hyo merasakan ada seseorang telah memeluknya dari belakang.....

Hyo:v lepaslah kw ni kenapa....

V:entahlah aq rase nak spand time ngan kw hari ni......

Hyo:habis asal kite tk pi jalan² cakap nak spand time ngan aq....

V:mian...hari ni tk leh sebab ade practice....jeongmal mian....

Hyo:hmm,tak pelah...dah lah pergi lah siap nanti tak sempat lagipun makanan dah siap......

V:hmm....*mecium dahi hyo dan terus berlalu naik keatas*.....

Hyo:peliknye ngan dia tu.....

S
K
I
P

V POV

V:Hyung....

Jin:ape....

V:hyung kan pakar cinta.....

Jin:so~~~~

V:boleh tolong ajarkan v tak macam mane nk bagitau kat yeoja yg kita suka tu yg v suka kat dia.....

Jin:oh..senang...je....Kw cakap kat dia yg kW suka kat dia sepenuh hati kw dan kW but lah ayat yg but dia cair...

V:oh OK hyung.....

Jin:tu pun nak suruh orang ajar....

End POV
S
K
I
P

Di rumah...

Hyo melihat cerita kegemarannya iaitu gag consert kerana cerita itu lawak...........

Hyo:hai v lambat balik.....

V:maaflah hyo....oppa banyak kerje....

Hyo:hmm...pergilah mandi....makana adw kat atas meja.....

V:hmm....//ape aq nak wat ni//....*cakap dalam hati*....

S
K
I
P

Di ruang tamu....

V:hyo lepas ni ikut oppa gi jalan²

Hyo:nak jalan gi mana.....

V:adalah...ikut je...pakai cantik²...

Hyo:hmmm....

S
K
I
P

Di dalam kereta...

Semasa didalam kereta hyo Dan v hanya senyap selama dlm perjalan..... Selepas beberpa minit perjalanan mereka sampai yempat yg ingin dituju iaitu sebuah restorant mewah yg seperti sudah ditempah seseorang kerana tiada seorang pun manusia di situ.....

V:jom hyo kita masuk...*memegang tangn hyo dan masuk kedalam restorant tersebut*....

Hyo:v awak tempah ke....

V:haah....dah jom duduk.....

Di restorant tersebut sunyi hanya bunyi sudu sahaja.....v datang untuk memecah kesunyian....

V:hyo...tujuan saye bawak awak ke sini sebab saya nak bagitau kat awak yg.....

Hyo:hmm,teruskan jangan malu²...kenapa kw dh jumpa calon isteri kw ke....

V yg mendegar kecewa kerana hyo berfikir bende yg negatif....

V:hyo saye sebnarnya sayang kn awak,cintakan awak,dan saya dah buat awak macam isteri saya dan bu------......

Hyo:memang memang saye isteri sementara awak pun.....*mencelah*...

V:boleh tak bagi saye habiskan cakp saye dulu.....sebenarnya saya anggap awak macam isteri saya dan bukan isteri sementara yg awak pikirkan...saya nak buka buku baru...buku tu yg bertajuk kisah hidup hyo dan v....saye nak kite bahagia...jebal...saye betul² sayangkan awak.......

Hyo:betul ke awak sayang kan saye.....*menahan air mata dari keluar*....

V:memegang tangan hyo dan berkata saya betul² sayangkan awak......

Hyo:hmm...nasib baik...saye ingatkan yg saye je yg suka kat awak rupanya awak pun same.....

Mereka pun berbual dan balik kerumah........

Sila vote and comment sebab author nak tau jugak kesalahan author yg author buat dalam ff ni or ff lain.....

that alien is my husband!!(complete)Where stories live. Discover now