bab13:realize

872 60 1
                                    

Sebulan berlalu...

Di hospital.....

V:hyo,bangunlah sayang...omma ngan appa nak kat balik...takkan hyo nak omma ngan appa tgk hyo macam ni....*memegang tangan hyo*...

Tiba² v meraaakan tangan hyo bergerak....

V:hyo..hyo dah sedar ke...doctor²!!!...

Doc:encik sila keluar ye...

V:baik..*v terus keluar dari wad hyo dan duduk di kerusi yg ada di sebelah bilik hyo*..hyo...cepatlah sedar.....

      Jihyo POV

Xxx:hai..hyo bangunlah...

Hyo:saya kat mane ni....

Xxx:awqk dekat tempat saye...

Hyo:kat mana ni....

Xxx:awak tak perlu tahu...yg awak perlu tahu adalah...awak kenal saya tak....

Hyo:hah...awak....awak shownu kan..

Shownu:yes...hai sayang....

Hyo:oppa....*memeluk shownu*...tapi bukan ke oppa....

Shownu:memang pun....*melepaskan pelukan*....hyo sekarang di tempat lepak oppa....

Hyo:oppa..maknanya hyo ni...dah mati ke...

Shownu:keputusan di tangan hyo....kalau hyo masih sayangkan v...hyo kene kuat untuk bangun dari mimpi ni....kalau hyo hanya mengganggap v haya seorang kawan dan tak nak hidup di dunia lagi...hyo boleh tinggal ngan oppa....hyo pilihlah...oppa tak paksa....

Hyo:hyo pilih.....hyo pilih unyuk yerus hidup bersama ngan v dan mulakan hidup baru...

Shownu:bagus...saya suka jawapan hyo...saya taknak awak derhaka ngan suami awak lagi faham...dia sayang ngan hyo...

Hyo:hmm...baiklah...

Shownu:bye my ex girlfriend....

Bayangan shownu semakin hilang dan hyo semakin pening....

Hyo membuka mata dan nampak seorang doktor...

Doc:hyo..awak ok...

Hyo hanya menggangguk...

Doc:baguslah...

Hyo:suami saya mana....

Doc:dia ada kat luar..nanti saya panggil..dan saya nak cakp yg awak sangat bertuah sebab dpat suami macam dia...nak tau sebab ape...dia jagq awak setiap hari tanpa henti..dan yg paling saya suka tengok..bila dia bagi kata semangat kat awak...supaya awak bangun...dia risau sangat masa awak tengah koma masatu.....syukur awak dah sembuh...ok lah...saya panggil dia jap...

Hyo:terima kasih doc...*jihyo tersenyum kerana doc memberitahu apa yg v buat selama dia koma*...

V:hyo..sayang...*terus memeluk hyo*....

Hyo:oppa......*hyo merasakan yg bahunya basah..mungkin v menangis kot*...

V:hyo..oppa mintak maaf..sebab tak dengar cakap hyo masa tu.. *dengan teresak²*...

Hyo:tak pelah...awak ni...saya dah ok dah...

V:klw saya tak ajak awak keluar mesti kita takkan jadi macam ni....

Hyo:awak..bende dah nak jadi......

V:hmm...*mencium ubun² hyo dan memeluknya semula*....

V:melepaskan pelukanya*..awak nak makan apa² tak....

Hyo:saya haus....

V:jap*terus mengambil cawan dan mengisi air kosong lalu memberi kepada hyo*.....

Yerin:hyo kau ok ak...

Hyo:ok je....

Haechan:hmm..baguslah...

Hyo:korang dah tau ke...

Jaemin:dah...

Jimin:dah lma....v yg cerita....

Suga:kenapa nak rahsia ngan kitaorang...

Hyo:saje....

Jeno:hyo..doktor cakp yg kau boleh balik minggu depan......

Hyo:alah..lamanya...

V:ape yg lama....awak tu baru je sedar....

Jisung:tah..kejap..soalan aq korang tak jawab lagi...

Marklee:soalan ape....

Jisung:kenapa anjing tu melintas...

Semuaorangkecualihyo:yah....*memukul jisung*...

Hyo:kenapa ngn anjing ni....

V:tak de pape....

Chenle:hmm...anjing tu melintas sebab ape eh...*cakap dalam hati*...

Haechan:aku tau kau tgh fikir ape chenle....

Chenle:ape...mana ade...

Haechan:kalau aq dapat tahu yg kau fikir pasal anjing tu..tengoklah kat dorm nnt...*menjeling chenle*...

Hai..saya tiba² rajin..dan tak tau nak wat pa..dan sebab ape saye rajin...caught in lie~~~~~~...jgn lupa vote...jimin yg suruh...hehehe

V

that alien is my husband!!(complete)Where stories live. Discover now