Píše se tu: NOČNÍ BĚS

63 8 0
                                    

Bylo to první ráno v pohodlí domova. Škyťák se ale pořád převaloval a i když by ještě spal,nemohl zabrat. Už mu to nedalo a s odfrknutím se vydal směr okno. Opřel se o něj a díval se ven. Všude byl nepořádek a ohořelé věci. Zdrcený hoch vyšel z pokoje a po schodech sešel dolů. U ohně seděl Kliďas a něčím kovovým dloubal do popela.
,,Tati? Co jsi to chtěl včera říct o těch dracích?"
,,Je to dlouhý příběh spojený s touto knihou." pronesl náčelník a ukázal na knihu ležící na stole.
,,Lexikon draků?"přečetl Škyťák z první strany knihy.
,,Tak tak. Před patnácti lety nás stále terorizovaly útoky draků. Častými nájezdníci byli nodři, děsovci, zipáci a garvani."
,,Počkej. Děsovec a nodr?"
,,Ano podívej se do knihy."
,,A jo. Tady. Ale vždyť tak jsme je pojmenovali já s Astrid!"
,, Nejspíš už jsi to slyšel. Ale dál. V jeden den,to už jsi byl na světě, celá vesnice připravila past. Vše šlo perfektně,až na to s tvou matkou."
,,Počkej. S mojí mámou?"
,,Nechci o tom mluvit."
,,Tati,notak."
,,Fajn. Zatímco všichni ty plazy zabíjeli, tvoje matka se snažila uzavřít mír. Ale najednou zaútočil drak na tu místnost,kde jsi byl ty v kolébce. Šla tě ochránit a já se vrhnul za ní. Nevím,co se tam dělo,ale když jsem tam se sekerou v ruce vrazil,drak uletěl,ale...."
,,Ale?"
,,Ale i s tvojí matkou."
,, (Nádech) .........."
,, Každopádně od té doby co ta past sklapla,draci naší vesnici nenavštívili, ale všichni ti nodři, garvani, zipáci a děsovci zaútočili. Museli se tu schovávat a čekat na vhodnou chvilku. A ta nastala včera."
,, Aha. Hele tati."
,, Hmmm?"
,,Co je tohle? Píše se tu : NOČNÍ BĚS."
,,Noční běs. Tohohle draka nikdo nikdy neviděl. Nikdy se neukáže,a nikdy nemine. Je to potomek ohnivého blesku a samotné smrti. Nikdo se mu nedokázal postavit."
,,Ale kde je obrázek? Nebo nějakej popisek,například?"
,,Nikdo ho nikdy neviděl. Už jsem ti to jednou říkal. Jeho útoky jsou nejhorší ze všech."
,,Cože? A útočil včera?"
,,Útočil. Byl to ten modrý plamen co nám porazil stožár."
Škyťák najednou zbledl a úplně to v něm hrklo.
,,Je ti něco?"
,,Ne tati,neni. Už musím jít najít Astrid. Ahoj,zatim."
Hoch vyběhl z domu a zabouchnul za sebou dveře. Štěstí mu přálo a Astrid byla zrovna pár metrů od něj.
,,Astrid! Počkej!"
,, Škyťáku? Co je?"
,,Táta mi řekl něco o dracích. Nebyli tu poprvý."
,,Tak mluv."
Škyťák Astrid začal vše barvitě vypravovat a řešil i lecjaký detail.
,,Aha a to co spadlo k zemi je podle tebe ten noční běs?"
,,Jo. A myslím,že noční běs byl ten co nás zachránil. Pamatuješ si jak vypadal?"
,,Jasně že....."
,,Jo?"
,,NE. Jasně že ne. Byla přece mlha a trošku šero. Vím jenom,že byl tmavej. Asi úplně černej. Nebo ne?"
,,Myslím že byl. A taky ho půjdu najít."
Astrid na to neřekla nic. Jenom na něj zírala s pusou dokořán.
,,Jako vážně? Je nebezpečnej!"
,,To je jedno. Takhle umře hlady."
,,Jak jsi na to prosimtě přišel,co?"
,,Musí bejt svázanej takovou tou vrhací zbraní."
,,Fajn ale....."
,,Noc neříkej,buď zticha. Já si to nerozmyslim. A vyrážim hned. Kdyby se táta ptal,jsem na rybách."
,,Na rybách?"
,,Jo přesně tam. Vrátím se,neboj."
,,Ja-ja-jasně.Thór s tebou."
,,Díky."usmál se Škyťák a vydal se směrem do lesa.

Secrets from my island (CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat