Sebulan kemudian...
Aku mari ke sekolah pagi ni dengan senyuman yang tak lekang di bibir . Semalam Amalia kata yang hari ni dia , Adira dan Laura akan menemaniku ke pusat beli - belah untuk majlis hari jadiku minggu depan . Dah lama tak keluar sejak hari tu .
Dah sebulan aku sekolah kat sini dan dah sebulan juga aku berkawan dengan Azrul , Wiliam , Aliff , Micheal , Amalia , Adira dan Laura . Kami semakin rapat macam geng pun ada . Tapi aku pelik setiap kali aku berjalan mesti budak - budak lelaki itu berebut nak jalan sebelah aku . Kenapa ya ?Istimewa sangat ke dapat jalan sebelah aku ?
"Morning Laura ,"tegurku kepada Laura yang duduk di bahagian hadapan kelas .
"Good morning , Dian . Jadi tak petang ni nak keluar sesama ?,"tanya Laura . Dia ni cina jadi loghat cina tu adalah sikit .
"Jadi . Dian dah cakap kat abang Dian ,"kataku kepada Laura . Tiba - tiba Micheal menyampuk , "Korang nak gi mana ? Nak ikut ,"katanya manja .
"Ehh , menyibuk je kau ni ,"kata Laura . Lepas tu Micheal balas bahasa cina . Pastu diorang bergaduh dengan bahasa cina . Aku tak faham tapi aku rasa macam dia bergaduh pasal aku pula . Kenapa aku rasa macam tu pula ?
"Eh , kenapa dua orang ni bergaduh ?,"tiba - tiba Azrul datang dan tanya soalan . Aku mengangkat bahu like 'entah' , Azrul mendengar perbalahan itu dan dia senyum . Dia faham mandarin?
"Jom duduk . Kalau tunggu mereka bergaduh , sampai esok kita tak duduk ,"aku mengikut langkah Azrul ke tempatnya . Aku duduk di tempat dudukku .
"Kau nak tahu satu perkara tak Dian ?,"Azrul tanyaku dengan suara yang serius .
"Apa?,"tanyaku . Apa yangdia nak beritahu aku?Kenapa serius semacam je bunyinya?
"Kau comel ,"katanya . What?!Dia cuma nak puji aku dengan perkara tak betul ?!
"Jangan tipu ,"kataku .
"Aku tak tipu Dian . Aku nak kata yang kau comel dan aku betul - betul maksudkannya , Dian ," katanya dengan matanya berkedip . Comel !
" Yelah tu ,"aku melarikan anak mataku yang bertembung dengannya . Jantungku berdegup kencang . Kenapa dengan aku ni , Ya Allah?!Adakah aku sukakan sahabat aku ?
"Aku janji satu hari nanti kau akan jadi milik aku ,"kata Azrul separuh berbising .
"Apa Arul cakap ?,"tanyaku , tidak mendengar apa yang dikatanya .
"Eh takde apa - apa ,"balasnya .
YOU ARE READING
Bila Nerd Seorang Jelita (D's #1)
Teen Fiction(siri 1) Aku seorang nerd. hari ini hari pertama aku di sekolah baharu . masa aku berjalan di koridor semua orang tengok aku . aku pelik sangat ke sampai semua orang tengok aku ? Dian seorang pelajar yang baru berpindah di sekolah menengah itu...