Bab 25

6.2K 316 3
                                    

Aku seperti biasa masuk ke kelasku . Tiada siapa lagi dalam kelas ni , cuma aku seorang je . Ulang suara ! Aku seorang je ! Hahaha , benda biasa sehinggalah aku tengok bawah meja aku...

"AHHHHHH!!!!,"aku menjerit . Tiba - tiba Azrul masuk ke dalam kelas dengan cemas .

"Kenapa menjerit tiba - tiba ?!,"tanya Azrul dengan prihatin . Aku memandangnya dengan riak wajah tak percaya .

"Iphone 7!!!,"aku terjerit sambil menunjukkan kotak yang mengandungi smartphone itu .

"Relaxlah , aku pakai smartphone jenis tu juga ,"kata Azrul sambil membelek iphone 7 yang berada di dalam kotak hadiah .

"Eh ! Dalam ni ada surat .. Dari ... Mr . H ? Kau kenal ke ?,"dia memegang sepucuk surat . Aku memandang surat di tangan Azrul . Aku merampas surat itu dengan segera .

"Aku..,"aku kelu . Surat itu aku baca ,

'Kepada Si Jelita , Dian .

Awak mesti tertanya - tanya kenapa saya hadiahkan iphone tiba - tiba kan? Sebenarnya mama saya beli iphone ni kat saya tapi dalam masa yang sama datuk dan papa saya beri benda yang sama jadi saya sambil satu , satu lagi saya beri dekat abang saya , Tapi masih ada satu lagi , dahlah warna pink jadi saya berilah kat awak . Btw , pasal kawan awak yang kata awak cantik tu , jangan risau . Dia cuma suka awak , jadi mungkin dia janggal sikit nak bercakap dengan awak . Gunalah iphone tu baik - baik. Kalau nak apa - apa , letak je kat peti surat hari tu .

From Mr . H '

Aku membaca surat itu dengan penuh teliti . Macam tak maksud akal je bila ada tiga orang beri hadiah yang sama dalam masa yang sama . Takpelah , cuma pasal Aliff suka aku ? Betul ke ? Tapi sekarang aku dah tak terkejut sebab dah dua , tak tiga orang luahkan perasaannya kat aku .

Tiba - tiba Azrul menyampuk , "Mr . H tu siapa ? Mr . Handsome ?,"tanyanya dengan riak wajah ingin tahu .

"Entah ,"kataku . Aku membelek telefon itu . Comel !

Aku berat hati nak terima jadi aku letak semula dalam kotak dan masuk dan beg sekolahku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berat hati nak terima jadi aku letak semula dalam kotak dan masuk dan beg sekolahku . Aku tak tahu nak buat apa , biarlah .

"Oh , Arul hujung minggu ni Dian tak dapat join ," kataku lemah . Aku nak sangat ikut Azrul , Adira dan Amalia tapi abang aku tak bagi .

"Takpe aku faham , "katanya dengan senyuman . Aku dah melting dengan dia ni .

"Aku tahu aku ni hot tapi jangan tengok aku macam tu , boleh tak?,"tanya Azrul dengan gelakkan yang comel .

Sekarang baru aku perasan yang aku tengah tenung dia . Aku malu gila . Cepat - cepat aku mengalihkan pandangan aku dari dia . Muka aku yang merah diletakkan di atas meja .

Malu!!! Aku boleh dengar Azrul gelakkanku . Tiba - tiba Wiliam datang , aku pandang mukanya yang sudah tersengih - sengih dari tadi . Aku teringat kejadian semalam , kejadian Wiliam meluahka perasaan kepadaku . Walaupu jawapannya bukan ya tapi Wiliam masih boleh tersenyum .

"Dian,"tegur Wiliam mesra .

"Wiliam,"aku melemparkan senyuman manis kepada Wiliam . Inilah Wiliam yang aku kenal sentiasa tersenyum .

Bila Nerd Seorang Jelita (D's #1)Where stories live. Discover now