Ha Ni p.o.v
Pst Ha Ni! Pst!
Aku memalingkan mukaku ke arah pintu untuk melihat siapakah yang memanggil nama aku.
"hah, nak apa? "Balas aku kepada abangku hoseok.
"Cuba kau tengok taehyung kat bawah tu, dah kenapa, macam tengah angau"balas hoseok terbisik bisik, eiyh cakap je lah macam biasa, bukan dia dengar pun, sakit telinga aku dengar bunyi pas pis pus.
"Memang lah, kau baru tahu ke apa?"balas ku sambil bergerak ke katil.
"Hah? Baru tahu apa? Dia bagi tahu apa kat kau hah? Cepat lah bagi tahu! " balas hoseok sambil menuju ke arah ku dan terus mengoncang kan bahu aku.
Hoseok, aku bukan milk shake.
"Ei-yh sa-sabar lah! "Balas ku tergetar getar kerana perbuatan hoseok.
Hoseok terus berhenti mengoncang. Sebelum aku bercerita aku menarik nafas sebab aku nak bercakap dengan satu nafas, acah rap gituh. HAHAHHAHAH K.
"Taehyung kata dia ada terserempak dengan seorang perempuan ni dan dia jatuh cinta pandang pertama. "Aku bercakap dengan satu nafas sahaja, hoseok memandang aku dengan pandangan kecik besar kecik tak besar besar.
"Wah, kau nak lawan rap aku ke? Meh lah lawan meh ." balas hoseok. Hoseok, please cepat berambus aku nak mandi la sia, takde masa aku nak lawan rap dengan dia.
"Eiyh! Keluar lah! Aku nak mandi! Sana sana keluar!"aku menolak badan hoseok ke pintu dan terus menutup pintu .
♡
"WOI HA NI,TURUNLAH MAKAN BODO!"
"SABARLAH SETAN!"
Aku terus menuju ke arah tangga dan melangkah (?) turun ke anak tangga.
"Ape doh panggil orang terjerit jerit,call je lah zaman dah moden kan" balas ku sambil menunjukkan simbol telefon.
"Ni lah budak zaman sekarang, semua kat hujung jari tak boleh nak berdika-"
Belum sempat Hoseok membalas , Seokjin sudah menyumbat sesudu nasi di dalam mulut Hoseok. Hodoh siak muka dia bila kena sumbat HAHAHHAH
Ha Ni, Bila hang nak taubat.
"Dah makan, tak payah kau nak ceramah kau pun 2×5"
Hoseok hanya mencebik.
♡
"YEYYY DAH PAGI!"
Aku bangun dan terus menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.
♡
"Woi setan mana rasuk kau bangun pagi pagi ni hah HAHAHA" Taehyung melihat aku dengan pandangan yang tidak percaya. Ceyh, fikir dia sorang je ke bangun awal.
"Oh,aku nak keluar."balas ku sambil menuju ke arah meja makan.
"Nak pergi mana?" Tanya Taehyung sambil mengambil tempat duduk di hadapanku.
Taehyung, please. Kenapa lah aku kena menghadap muka abang abang aku yang setan lagi menyetankan,aku nak makan pun tak senang, tak boleh tengok aku bahagia ke ape.
YOU ARE READING
SimSimi
FanfictionSiapa sangka watak disebalik aplikasi Sim Simi itu ialah seorang lelaki yang sedang bosan ? Story ideas by @sugastly @aishetaeru-