" Kau gila ke apa ? Dating ? Huh wtf ? " Mulut aku tidak lepas membebel di kerusi sebelah , agaknya Yoongi stress duduk sebelah aku dah lah tengah memandu. Hah siapa suruh cakap bukan bukan dekat aku.
" Baik kau berhenti membebel sebelum aku cium kau " Aku menjeling Yoongi , lagi sekali aku membebel. " Kenapa kau ni ?! Asyik nak cium , apa bibir tu dah gatal sangat ke ? " kembang kempis hidung aku dengan perangai Yoongi ni.
Tiba tiba Yoongi memberhentikan keretanya di tepi jalan , aku terdiam. Dia mendekatkan muka nya ke arah muka ku , sangat dekat. Yoongi memejamkan matanya dan menghidu. Apa yang dia hidu tu bodoh ?! aku hampir nak menangis.
Yoongi p.o.v
Aku saja dekatkan muka aku ke arah dia , saja nak tengok reaction dia. Saat aku pejamkan mata aku , aku dengar tangisannya. Ya tuhan Yoongi kau dah buat dia menangis.
Aku membukak mata aku , muka kami memang sangat dekat , kalau tersilap arah boleh jadi first kiss ! Matanya berair kesian dia , tersebut sedut hingus dia. Comelnya
" Hey hey aku tak buat apa apa lagi dekat kau , kenapa nak menangis ? " soalan ku hanya dijawab oleh tangisannya. Tanganku memegang mukanya dan mengesat air matanya menggunakan ibu jari ku. Tanpa diduga Hani menepis kuat tangan aku , terkejut aku dengan perbuatan nya.
" HANTAR AKU BALIK RUMAH SEKARANG ! " Dia menjerit bersama tangisannya , serious serabut ! Nak buat macam mana , aku yang bodoh sangat buat dia menangis.
Sepatutnya harini aku dating tapi lain pulak jadinya. " Okay okay aku hantar kau balik , berhenti nangis dulu " Aku meredakan dia. Dia mengelap air matanya.
♡
Aku belum cakap apa apa lagi , Hani terus keluar dan menghempas pintu kereta aku kuat ya tuhan nasib tak tercabut. Kecewa aku tak dapat keluar haih.
Aku baru sahaja hendak meng'reverse' kereta ku tak jadi apabila aku nampak hoseok berlari pantas ke arah aku bersama buku komiknya. Dia dah kenapa ?
Hoseok masuk ke dalam perut kereta ku , dan terus sahaja dia memukul badan aku menggunakan buku komiknya , terkejut aku.
" Kau buat apa hah dengan adik aku sampai dia menangis macam tu ?! " Celaka sampai macam ni dia pukul aku. " Mana ada buat apa apa , aku sakat sikit je " aku menahan badan aku dari dipukul oleh Hoseok.
" Kalau aku tahu kau buat dia menangis lagi , aku buat kau mandul ! " Hoseok terus keluar dari perut kereta aku dan menghempas kuat pintu. Agaknya family diorang ni memang suka hempas pintu kuat kuat ya ?
♡
Hani p.o.v
Geram gila aku dengan Yoongi ! Sampai hati dia buat aku macam ni. Bodoh bodoh bodoh. Aku tak nak maafkan dia ergh serious geram.
Aku mengambil tuala mandi aku dan membersihkan diri. Selepas aku membersihkan diri , aku menyalin pakaian dan terus menuju ke bawah.
Aku duduk di sofa dan menonton televisyen yang berada di hadapan aku. Mata aku dekat TV tapi otak aku dah pergi london , asyik memikirkan kejadian tadi je. Stress lah.
Aku dengar bunyi tapak kaki menuruni (?) tangga aku dah tahu siapa , hoseok lah siapa lagi. Kami berdua je yang ada dekat rumah , Seokjin dengan Jungkook kerja. Taehyung pulak macam biasalah , semenjak dia dah ada girlfriend ni kerap keluar rumah.
Lantaklah asalkan dia bahagia. Cewah Hani. Hoseok mengambil tempat disebelah kanan aku , aku diam sahaja. Setelah beberaminit masing masing mendiamkan diri , Hoseok mulai percakapan.
" Tadi Yoongi buat apa dekat kau ? " Hoseok menanyakan soalan kepada aku. Aku mendiamkan diri dan menggeleng sahaja. " Okay " mungkin dia faham yang aku tak nak bagitahu dia. Aku terus baringkan kepala aku di atas pehanya.
Alamak biar lah dia abang aku hahahah. Hoseok membiarkan saja dan terus menonton drama. Aku dengar bunyi deruman enjin kereta , itu mesti Taehyung. Kalau nak dikatakan Jin , dia balik lambat lagi. Jungkook ? Dia kan naik motor je HAHA.
Terkejut aku Taehyung masuk ke dalam rumah sambil bajunya koyak rabak , mukanya lebam lebam. Macam kena pukul je. Aku terus bagun dari pembaringan (?)
" Kau kenapa ni Taehyung ?! " Hoseok menanyakan soalan , besar mulutnya terbukak kerana terkejut. Taehyung menghempaskan badannya di sofa dan melepaskan keluhan berat.
" Cerita lah kat kita orang " Hoseok menyambung lagi. Taehyung membetulkan posisinya.
" Tadi "
█ █ █
Dari tadi aku cuba publish , tapi wattpad ni bodoh sangat geram aku , padahal aku ada je internet tapi tak boleh publish anjingnya wattpad ni. U gais nak tahu ? taknak tahu takpe saja nk bagitau , ni hah aku nk update pagi tadi tapi dari pukul 10 aku update dia taknak publish publish.
Sekarang baru aku terfikir , hotspot bapak ada apa guna. So ni aku update guna hotspot bapak aku. tu je :v
okay enjoy
YOU ARE READING
SimSimi
FanfictionSiapa sangka watak disebalik aplikasi Sim Simi itu ialah seorang lelaki yang sedang bosan ? Story ideas by @sugastly @aishetaeru-