+14

186 30 11
                                    

" Tadi aku dengan Nayeon pergi lah taman yang berdekatan dengan mall tu , Nayeon tu minat bunga dia pergi petik bunga bunga dekat situ and aku biarkan je lah , lepastu aku dengar dia menjerit aku pun pergi lah tengok , lepastu ada sorang lelaki ni pegang tangan Nayeon lepastu Nayeon macam nak tepis tak boleh , aku datang kat diorang aku suruh lelaki tu lepaskan dia taknak , aku apa lagi berasap hidung aku terus aku tumbuk dia lepastu dia tumbuk aku lepastu kami saling bertumbuk lepastu lepastu hmm " Taehyung menyandarkan badannya semula.

" Dah diam banyak pulak ' Lepastu ' kau , apa apa jelah aku tak faham pun " Selamba Hoseok menjawab , Taehyung sudah menunjukkan muka tidak puas hatinya. Tadi beria suruh explain.

" Lelaki tu siapa ? " tanya aku. " Entah lah Nayeon kata tu ex boyfriend dia. Bodoh nya dah break tu cuba buat cara dah break " aku hanya membulatkan mulut aku seperti ' o '

Aku dengan baik hatinya pergi ke dapur dengan membalutkan ais batu menggunakan tuala kecil. Aku kembali ke ruang tamu terus aku membalingkan tuala tu ke arah mukanya.

#HaniBaik

" Aduh! Kenapa perangai kau babi sangat Kim Hani ? " dia merungut (?) " Sebab semua abang abang aku perangai macam babi , sebab tu lah adik dia pun sama " aku gelak jahat , tahu tak macam mana watak jahat gelak tu hah macam tu lah aku gelak mwahahahha.

ting tong ting tong ( bunyi loceng ya gais )

Hoseok bangun menuju ke arah pintu. " Ayy bro " macam aku kenal suara dia , siapa lagi kalau bukan Yoongi , aku terus berlari naik ke atas. Tak nak aku jumpa dia , marah ni marah.

Taehyung p.o.v

Aku memandang Hani yang berlari naik ke atas , ni mesti gaduh ni. Yoongi menapak masuk ke dalam rumah , matanya meliar mencarik sesuatu. Cari Hani lah tuew.

Yoongi duduk di sofa yang Hoseok duduk tadi. " Mana adik kau ? " Yoongi mula menanya. " Atas " aku menjawab pertanyaannya. " Aku naik jumap dia kejap " Yoongi terus bangun dan terus ke tangga.

" Woi woi jangan buat apa apa kat dia , kalau tak mandul kau aku buat " Hoseok memberi amaran. Yoongi tidak mengambil kisah.

" Apa masalah tu ? " Aku menjungkitkan bahuku tanda tidak tahu.

Yoongi p.o.v

Aku sebenarnya dah lupa mana bilik bakal isteri aku tu eh eh eh ? mungkin yang ni kot yang ada renda renda warna purple ni , sebab dia sorang je perempuan dalam keluarga ni haha.

Tanpa mengetuk aku meredah masuk ke dalam bilik dia , aku nampak buah hati aku duduk dekat katil sambil pandang aku dengan tangannya dekat dada tanda terkejut.

" YAHH ! " fulamak dia menjerit pecah gegendang aku. " Kau buat apa dekat sini ?! Keluar lah ! " alah alah malu ke jumpa bakal suami ni.

" Maafkan lah aku " selama ni aku tak pernah mintak maaf dekat orang , kali pertamanya aku mintak maaf. Tak apalah dekat buah hati je.

" Pergi mampus lah " dia menolak aku. Hak alah , kena reject. " Maafkan lah aku woi , cakap lah kau nak apa aku bagi " dia terus bangun " Ye ke ? " amboi lajunya. Aku mengangguk.

" Okay aku nak semua barang monsta x " dia mengangkat keningnya berirama. Menyesal aku cakap , bye money. " O-okay " aku jawab gagap. Dia terus menjerit dan memeluk aku. BAE PELUK AKU WOI , NAMPAK TAK AKU TENGAH TERHARU NI.

Dia berhenti memeluk aku dan mengambil phonenya di meja. Alah kenapa berhenti. " Okay , aku nak order " katanya gembira.

Aku baring di katil Hani , Hani kusyuk duk tengok phone dia. Habislah duit aku. " Yoongi ! " Hani menunjukkan jumlah harga kesemua barang yang dia nak. Tercekik aku tengok total dia.

" Total dia semua RM410 , sebenarnya banyak lagi tau , tapi tak apa lah yang ni dulu " Amboi yang ni pun dah sampai 410 , habistu yang nanti nanti tu ? RM1000 ?

" Hah okay okay order lah " demi buah hati tak apalah. Dia terus menjerit dan memukul peha aku. Kenapa dia pukul dekat situ , taktahu ke aku teransang ...

Aku terus bangun mengambil bantal Hani dan meletakkan atas peha aku. Faham faham jelah kenapa.

" Yay dah order ! Terima kasih Yoongi ! " Katanya dengan ceria. " Okay kau siap cepat " dia mengangkat keningnya. " Jalan jalan lah , aku dah kasi kau belikan ? " dia menggangguk dan terus menolak aku keluar dari biliknya. Alah nak join.

█ █ █

Hah cemana part ni ? 😂

SimSimiWhere stories live. Discover now