+10

253 31 12
                                    

" So macam mana hyung ? " Seokjin , Hoseok , Taehyung , Jungkook dan aku duduk di ruang tamu untuk membincangkan hal si Taehyung.

" Berapa lama kau kenal dia ? " Jin menyoal Taehyung. " Lapan hari " selamba Taehyung menjawab. Aku dah nak tersembur gelak aku tapi aku tahan dari tadi.

Jin membulatkan matanya lagi , Jin sudah mengangkat tangannya tetapi Taehyung tahan. " Apa hyung ni ? Ni Taehyung lah bukan orang lain " Taehyung mencebik.

" Kau gila ke Taehyung ? Lapan hari ? " Taehyung mengangguk dengan pantas. " Gelojoh lah kau ni Taehyung " Hoseok menyampuk sambil tergelak.

" Hyung diam , tahu lah hyung forever alone jadi diam " Taehyung menjeling Hoseok. " Weh korang tahan aku cepat , aku nak belasah dia ni " Aku dan Jungkook menarik tangan Hoseok.

" Kau dah tahu perangai dia semua ke ? asal usul dia ? semua ? " Jin mengangkat keningnya. Taehyung terdiam. " Alah hyung bagi Tae masa , Tae akan kenal semua pasal dia , Tae janji. " Taehyung mengangkat tangan kanannya seperti berikrar.

" Okay , kalau macam tu hyung nak naik atas tido. " Jin menepuk peha Taehyung dan terus naik ke atas. " Kalau macam tu aku pun nak naik atas , perut dah kenyang so perangai malas dah datang " Hoseok bangun dan terus naik ke atas

" EH HYUNG ! TUNGGU AKU ! " Jungkook mengejar Hoseok. " APA ?! KENAPA KEJAR AKU NI JANGAN ROGOL AKU LAH ! " Hoseok dan Jungkook berlari naik ke atas bergegar atap ya tuhan.

" Kau bila lagi nak dapat jodoh " Taehyung mengangkatnya keningnya sambil tersenyum sinis. Celaka punya abang. " Nanti nanti je lah " kembang kempis hidung aku. " Tu Yoongi jodoh kau lah tu kan ? " aku menjelingnya.

" Tu bukan jodoh tu jodog. Nah nanti tutup tv " aku membaling remote tv ke arah perut Taehyung. Taehyung mangadu sakit , aku terus naik ke atas.

" Hani Hani , macam mana lah lelaki nak sangkut dekat kau kalau perangai macam lelaki " Taehyung menggeleng geleng kepalanya.

" Patut ke aku jumpa dia ? " aku mengigit ibu jariku. Aku mengambil phone ku di atas meja bersebelahan katil. Aku mencari nama contact cho.

" Yow Hani ada apa ? " aku menggigit ibu jariku. " Hani ? " Cho bersuara lagi.

" Jemah "

" Ya ? Kenapa ? "

" Kau rasa kan .. " aku terdiam.

" Apa dia ? kau kenapa ? "

" Kau rasa aku patut jumpa Yoongi tak ? Semalam dia chat kata nak jumpa "

" Oh pasal tu , pergi je lah jumpa "

" Kau teman aku boleh ? "

" Hello ? hello Hani tak dengar lah line tak ada ni "

" Woi woi " Cho mematikan panggilan. Haih kalau tak ada orang teman tak akan aku nak pergi sorang erghh.

Aku duduk di hujung katil sambil mengetap bibir. Confuse gila ni. Tiba tiba phone ku berbunyi menandakan chat masuk.

SimSimi
3:30 pm , mcd

Hani
Apa yang 3:30 pm , mcd ?

SimSimi
Jumpa lah , tak akan lupa ?

Hani
Erm.. Aku tak ada kawan lah nak teman

SimSimi
Aku tak suruh pun kau bawak kawan kau

Hani
Kalau tak ada kawan , aku tak nak pergi

Aku membaling phone ku di atas katil. Aku baring dan melelapkan mata.


Aku terasa seperti ada yang menggerakkan aku daripada tidur , aku membukak mata perlahan lahan aku ternampak muka Yoongi betul betul depan muka aku berapa inci je. Aku menjerit dan melempang Yoongi.

Aku memberi Yoongi ais batu yang aku balut bersama kain. Yoongi menjeling aku. Apa dia ni jeling jeling pulak.

" Ambillah " aku memaksanya mengambil. " Dengan keadaan aku macam ni kau nak suruh aku buat sendiri ke apa ? tolong lah " Yoongi membuat muka masam. Mengadanya marshmallow ni elok lah aku tolong bungkuskan ais batu ni daripada aku biarkan dia macam tu je.

" Apa lagi kau membebel tu ? Cepat lah. Tahu tak aku rasa mata aku berguling guling sebab kau tampar aku tadi ? Dah lah Taehyung tumbuk aku pulak , rasa nak pecah muka aku ni " Ya , tadi Yoongi kena tumbuk dengan Taehyung.

" Hee sorry lah hyung , Tae ingat hyung nak rogol Hani " Taehyung tersengih sampai menampakkan senyum petaknya.

" Gila ke aku nak rogol anak dara orang , apa kau fikir aku jahat sangat ke " Yoongi menjeling Taehyung. " Sikit " Taehyung menjawab selamba.

" Woi perlahan lah sikit , tak ikhlas lah kau ni " Yoongi memegang tangan ku. Aku pandang  tangan aku yang dipegang oleh Yoongi. Taehyung pandang kami bergilir gilir ganti. " Aku naik atas dulu lah , girlfriend call " Taehyung segera naik ke atas. Selepas Taehyung bersuara aku tersedar , aku menarik tanganku dan memandang tempat lain , kekok.

" Tak apa lah aku balik dulu " Yoongi keluar dari rumah aku. Aku hanya mengangguk tanpa memandang dia. Haish malunya !

█ █ █

hai macam mana dengan part ni ? 😂 aku nak update LOLU , tapi dari haritu lagi loading gambar slow : (  so aku update SimSimi dulu.

Enjoy ~


SimSimiWhere stories live. Discover now