【11】

138 20 1
                                    

" I don't want to stay there? Do you understand?" bentak Erina berasa geram siap menayang memek tidak puas hati. Afnan membuka kelopak mata, bunyi bentakkan dari seseorang membuatkan dia mencelikkan mata. Anak matanya membuntang meliar spontan dia bingkas bangun.

" aku dekat mana ni? " gumam afnan , dia masih berada di dalam rumah itu cuma keadaannya berbeza.Suasana tidak gelap gelita, perabot mahal disusun rapi tiada lagi bau tidak menyenangkan bahkan bau haruman menusuk hidungkan.

" lepas sihat awak boleh balik rumah " tegas Hayriell membuat keputusan tanpa memberi Erina peluang untuk membantah. Afnan terkejut segera dia berhati hati menapak ke arah suara itu. Rumah agam itu seperti dibaik pulih semula. Tingkap yang pecah cerminnya kelihatan elok sedia kala.

"But I'm not insane! "

Serta merta kaki afnan berhenti melangkah. Dia mengintai disebalik dinding sambil memasang telinga. Dari jauh susuk tubuh lelaki duduk di dapur manakala seorang gadis berambut panjang bercekak pinggang. Raut wajahnya seperti menahan amarah.

" Hayriell? " kata afnan mengecam wajah lelaki tersebut. Pantas dia mula mendekati mereka.

Hayriell diam mengangkat bahu tanda dia tidak mahu bertekah lagi. roti chocolate yang masih lagi berbaki disuap masuk ke mulut." bastard " tambah Erina sakit hati dengan Hayriell , kesabaran sudah mencapai tahap maksimun. Hayriell masih diam, rasanya tindakannya sudah jelas tiada bantahan. botol mineral di atas meja dicapai lalu ditenguk menghilangkan rasa haus.

" apa dah berlaku?" Afnan hairan apabila dia memegang tangan Hayriell Namun tangannya tembus apabila menyentuh tangan Hayriell.

" argh! " pintu dihempas kuat mengegar rumah, Rizqie di atas katil bayi yang tidur mula menangis teresak esak dibiarkan. Tangan Erina menyelerakkan barang yang berada di atas meja. alat komestik serta barang lain terpelanting bertaburan ke lantai akibat ingin membebaskan rasa tidak puas hati.

Makin kuat tangisan bayinya,Erina duduk sambil mengusutkan rambutnya lagaknya seperti orang gila kejap senyum sekejap menangis.

" Can you shut up?! " marah Erina, kusyen sofa dicapai lalu menekup muka Rizqie tanpa berfikir panjang. Tiada lagi tangsian, sebaliknya tangan bayi tadi terasa sejuk, wajahnya kelihatan pucat lesi tiada darah. matanya terkatup rapat seperti tidur lena. " Finally." Erina tersenyum bangga.

Tiba-tiba wajah Erina berkerut dahi. dia mendukung Rizqie hilang rasa marahnya sebaliknya mula serba salah."Rizqie,what I have done to you? Rizqie please wake up! " Erina menggoncangkan tubuh bayi kecil itu. namun tiada respon dari Rizqie " I did not killed her! " nafi Erina meletakkan semula bayi yang tak bernyawa di atas katil.

***

" kesian Erina , aku tuduh dia gila. " Rasa kesal serba sedikit timbul dalam hati Hayriell ketika itu.segera dia menapak ke bilik melulu masuk tanpa mengetuk pintu. terkejut dia setelah melihat keadaan bilik yang tersusun rapi berubah bersepah barang.

" apa awak dah buat? " soal Hayriell ingin jawapan. Erina tersentak, dia tidak tahu menjawab pertanyaan itu. terus dia menghampiri suaminya sambil mengengam tangan lelaki itu.

" Hayriell forgive me. " ucap Erina manakala Hayriell memejam mata tidak menghiraukan Erina. rambutnya diramas ramas tanda serabut.

"kenapa kau lakukan benda ni " tanya Hayriell seolah olah tidak percaya, tangan kecil bayinya dipegang berasa sejuk. Erina tunduk tidak mampu menjawab. Hayriell mengeluarkan telefon bimbitnya dan cuba menelefon seseorang.

Afnan berdiri di sebelah Hayriell. Dia sempat melihat seorang lagi bayi sedang tidur nyenyak di dalam katil kecil . Mungkin itu anak kembarnya Reqza

" what are you doing? " soal Erina berasa curiga, merujuk kepada panggilan yang ditelefon Hayriell sebentar tadi.

" call police "

***

Zureen tersedar lalu terpinga-pinga.Sekujur tubuh terbaring kaku dan tidak sedarkan diri.Dahinya berdarah-darah. Melihat lelaki itu enggan membuka mata,Zureen mengambil botol mineral lalu memercikkan isinya

Faeq terasa percikan air menyentuh lembut wajah pucatnya.Dia terus mengesat wajahnya dengan tangan yang terketar-ketar tidak bermaya.Faeq membuka mata yang terasa berat.namun tidak bisa, badannya berasa sengal di seluruh anggota badan.

baru dia ingat bahawa dia terhantuk pada buju meja.Dia belum sempat membuat apa apa melainkan terus dipukul bertubi tubi oleh seorang gadis psiko. banyak darah yang mengalir keluar dari ubun kepala akibat dipukul dengan objek keras.

Faeq cuba berdiri tetapi badannya terhuyung hayang akibat pening, memudahkan lagi kerja Erina menghentam sesuka hati pada badan Faeq. Dia jatuh tersungkur ,namun Myn Ri belum berhenti memukul malah badannya terus diteranjang.Faeq merintih kesakitan dan semua tiba tiba menjadikan gelap lantas penglihatannya kabur

"awak...Bangun.."Sapa satu suara wanita bersama seukir senyuman kelat

"AAARRGHH" jerit Faeq bersuara lantang dan nyaring dia menjerit sehingga rahangnya turut sama bergetar.Menayang mimik muka terkejut amat. Terkejut dia bukan kepalang bila melihat muka Zureen tiba tiba ada dihadapannya.

"Shh..aku tak apa-apakan kau." Spontan Zureen meletakkan jarinya telunjuk pada bibir Faeq. Barangkali hendak menahan dirinya daripada terus menjerit lantang.

" ZUREEN!!!! " nama gadis itu dipanggil kuat. serentak dia memandang ke arah pemanggil iaitu Erina.

" Erina? " Zureen mula cemas apatah lagi memandang Erina dihadapan mereka sedang memegang sebilah pisau dan memandang tajam lelaki disebelahnya. Perasaannya mula dicengkam dengan rasa tidak enak.

" kau jangan sentuh dia! " Zureen memberi amaran tegas dia melindungi Faeq daripada menjadi mangsa Erina.

" shut up your fu***ng mouth! " tengking Erina marahnya kemuncak, dada berombak kencang menahan rasa geram . Dengan muka bengis,terus rambut Zureen direntap kasar dan ditolak kuat ke dinding. tidak sempat dia bangun berdiri kembali, pang! satu tamparan melayang kuat singgah ke pipi Zureen mendorong gadis jatuh bersandar di dinding.

" Ishh ishh ishh. " sapa Erina mengejek Zureen , tangannya bermain pisau lipat mula diacah pada dada dimana jantung Zureen berdegup kencang sekarang.muka Zureen pucat pucat lesi manakala nafasnya turun naik dengan kencang. bengkak di dahi kesan dihantuk dinding oleh Erina membuat dia mengadu kesakitan. pelahan dia bangun semula

Faeq yang masih berat kepala akibat dihentam sesuatu objek keras ditarik tiba tiba oleh Erina." Good bye little boy" kata Erina seraya menghayunkan pisaunya dan membenamkannya terus ke dada Faeq tepat pada sasaran iaitu jantung.Darahnya terpecik ke muka Zureen, membuatkan gadis itu terkesima seketika.

Erina menikam berulang kali , lagi dan lagi sehingga membuak-buak darah keluar dari mulut mangsa tikamannya yang tidak berdosa itu tanpa lelaki itu sempat berkata apa-apa. Kepala lelaki itu terkulai layu namun matanya masih terbuka memandang tepat ke arah Zureen .tubuh Faeq tidak bergerak lagi.

bau hanyir memenuhi ruang udara, bilik kecil itu dibanjiri darah manusia tidak bersalah sama sekali. Erina ketawa seperti orang gila. Lutut Zureen terus lemah hingga dia jatuh terjelepok duduk bersimpuh. Zureen menekup mulut dia meraung dan air mata mengalir laju . Raungan dan tangisan bersatu padu.

" sh*t!!! " laung Zureen menangis teresak esak sambil menyumpah seranah membuatkan hati Erina menjadi riang. Dia gelak jahat sambil melangkah keluar dari situ dan pisau tersisa darah dijilat sehingga berkilat semula pisau seperti asal. dia beredar meninggalkan mangsanya selepas Zureen diikat di kerusi manakala Naufal ditinggalkan dalam keadaan sakit , kelaparan dan kesejukkan.


To be continue..

Vote and comment?

𝙋𝙎𝙔𝘾𝙃𝙊 𝙒𝙄𝙁𝙀Where stories live. Discover now