" Reqza!!!! " jerit Hayriell menggelupur secara tiba tiba mengejutkan seorang staf jururawat yang baru sahaja masuk memeriksannya. lekas jururawat itu menenangkan Hayriell bersikap agresif mendadak.
" tepi la!! " tangan jurawat itu ditepis kasar, hampir jatuh tersungkur dibuatnya. troli yang berisi ubat ubatan habis jatuh ditolaknya. Tangan jururawat yang ditepis Hayriell berasa sakit lalu diusap pelahan. Hayriell mula berasa bengang sikap jurarawat tersebut.
Tidak lama kemudian seorang doktor berpakaian kot bergegas memecut ke wad Hayriell. " kenapa dengan dia?" tanya seorang lelaki sebaik sahaja dia mendengar bunyi kecoh dari luar dan terus meluru masuk wad.
" pesakit tiba tiba meracau" jawab doktor mencucuk suntikan ubat menerusi wayar pada tangan Hayriell.Dia menjadi lemah.Dalam pandangan samar samar,Hayriell dapat melihat seorang lelaki yang dikenalinya. "Afnan? " sebut Hayriell suaranya bergetar, sebelum matanya tertutup. mungkin saja ini permainan sebuah mimpi.
" doktor cuba selamatkan dia. " ayat terakhir dia sempat dengar keluar dari mulut afnan.
***
" Encik afnan, pesakit mahu berjumpa. " kata jururawat seraya menolak troli ubat ubatan keluar dari wad. afnan mengangguk lemah, dia sudah bersiap sedia menyoal siasat suspek. baju kemeja dikemaskan agar orang awam tidak memandang remeh kepadanya.
Suasana di dalam wad itu masih lagi diselebungi kesunyian. Hayriell terbaring lemah di atas katil wadnya. Kelihatan beberapa wayar mencucuk tubuhnya dikiri manakala ada sebekas air tergantung dan dikanan terdapat beg darah yang menyalur darah ke dalam badan.
Bunyi pintu dibuka dari luar, afnan masuk kedalam wad bersama fail coklat ditangan tanpa sebarang percakapan. Dia terus melabuh punggung duduk bersebelahan Hayriell.Dikerling sepintas lalu Hayriell terlantar dikatil bersama wayar. " afnan " sapa Hayriell senyum hambar.
" haih sorang je, mana Zureen? " tanya Hayriell beria ria ingin tahu. Soalan yang lama dipendam sejak dia kembali berjumpa afnan. Afnan menarik muka masam dan menjeling arah Hayriell " siapa kau sebenarnya? " dia pelik.
Hayriell tersentak, terkejut dengan reaksi afnan hadapannya. Wajah kosong hanya dipamerkan. " aku tanya kau siapa?! " nada afnan kali ini berubah tegas dan tinggi.
" aku park Hayriell. " jawab Hayriell serta merta afnan mencemik muka.
" mana isteri aku?Kau dah jumpa dia kan dekat hospital lama tu? MyanRi psiko tu dah bunuh anak aku dan aku ingat aku dah mati." gelabah Hayriell menanyakan isteri kesayangannya,Zureen.
" Dah Dah la berlakon , atau kau benar dah gila hah? Aku pun tak pernah jumpa kau! " Sempat afnan mengutuk Hayriell dan menjelaskan perkara sebenar.
" apa yang kau merepek ni?! kau patutnya bersyukur sebab kau masih hidup " bentak Hayriell sebelum menghembus keluhan berat. mudahnya lelaki itu lupakan sejarah pahit mereka lalui ketika berada di hospital.
splash!!!
Tanpa rasa bersalah gelas berisi air kosong dicapai afnan kemudian menyimbah wajah Hayriell. Kemudian dia menghadiahkan satu.tepukan. dahi Hayriell berkerut masih tidak mengerti.
" Kau ni boleh masuk Orsac award, berlakon sampai lupa aku. Eh gila, dah jelah berlakon. Tak lama lagi kau kena sumbat penjara juga!! " tengking afnan mukanya merah menahan geram. Hayriell diam tidak berkata apa apa.
" bodo tuduh aku gila! " marah Hayriell.
Tanpa banyak cakap lagi, terus afnan melempar fail dan disambut cekap oleh Hayriell.
Terus Hayriell membelek fail dan membacanya. Sesekali matanya mengerling afnan yang masam mencuka sambil memeluk tubuh.
Bebola matanya tertancap pada biodata seseorang.
NAME : HAYRIELL
AGE : 24
CRIME : KILL ALL FAMILY AND ONE MAN
STATUS : HAVE TWO WIFE ,
HISTORY : 2 CHILDREN RIZQIE AND REQZA
DISEASE : have possessed as a result of stress causing horrific murder case killed the whole family
Lama dia terdiam tekun membaca biodata dan matanya bersilih ganti dengan gambarnya . Sekali lagi matanya tertancap ke wajah afnan dan kali ini dia memandang lama dengan reaksi berbeza. " argh " Hayriell menjerit kecewa sambil memegang kepala. Tidak berpuas hati, ditambahkan lagi serabut dikepala. Tidak dapat terima kenyataan.
" I found you murder. " perkataan akhir ditekan menyindir Hayriell.
" Kau diam bodoh! " kata Hayriell menarik kolar baju dan menolak kuat tubuh afnan kedinding. menghalang pengerakan. Wajah Hayriell berubah menjadi bengis. " shi* " afnan dapat rasakan kakinya tidak menjejak lantai. kolar baju tinggi menutup sedikit mulut.
dia tidak dapat melawan kekuatan yang ada pada Hayriell sekarang, kekuatannya bertambah jika semakin marah. " kau nak tahu tak nama jururawat yang aku bunuh? " soal Hayriell mahu menyakitkan hati afnan.
" apa dah eh nama jantan tu? " keadaan tegang sekarang , masing masing tidak mahu mengalah. Bukan itu sahaja pipi kanan afnan turut ditampar kuat sehingga terasa sangat pijar. Meninggalkan kemerahan.
" HEYKARL " dia ketawa teringat bagaimana Heykarl dibunuh tanganya sendiri dan ditinggalkan pemuda tersebut menderita seorang menemui ajal.
" damn!! kau bunuh Abang aku dan aku takkan lepaskan kau lagi " afnan sempat mengugut Hayriell walaupun nyawanya bagai telur dihujung tanduk.
" Lalala " bidas Hayriell senyum menyeringai.
"argh!!" Dia merontan cuba bebas daripada cengkaman kuat Hayriell. Afnan mengetap gigi, Hayriell sengaja mahu membangkitkan semula memori dia bersama Heykarl buat kali terakhir.
to be countinue..
vote and comment?
YOU ARE READING
𝙋𝙎𝙔𝘾𝙃𝙊 𝙒𝙄𝙁𝙀
Mystery / Thriller"I'm not ill " " Bunuh.. bunuh.. " Suara halus seperti membisik di telinga,Dia duduk dilantai sambil memeluk lutut, tubuhnya sedikit mengigil cuba mengawal emosi yang mula terganggu. " Aku takkan bunuh diri!! " dia mula naik rimas dengan suara itu...